חדשות בארץ

פיגוע דקירה בחברון: 2 פצועים

מחבל פלסטיני דקר חייל ואזרח נוסף סמוך לבית הדסה בחברון. כתוצאה מהדקירה, החייל נפצע באורח קל-בינוני והאזרח באורח קל. המחבל חוסל במקום

אא

מחבל פלסטיני חמוש בסכין דקר היום (ד') חייל ואזרח נוסף סמוך לבית הדסה בחברון. רכז ביטחון שהיה במקום ירה לעבר המחבל, והוא מת במקום.

במשטרה נמסר כי לפי חקירה ראשונית, חיילי צה"ל שעמדו בעמדת 'הדס 9' ביקשו מהמחבל שירד ממדרגות התקווה תעודה מזהה. המחבל שלף סכין, ודקר את אחד החיילים בראשו ואזרח נוסף ברגלו. עוד נמסר כי המחבל הוא עבד אל-רחמן מסאוודה, בן 21 מחברון, בן דודו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ביום ב' השבוע ליד מערת המכפלה.

כוחות ההצלה שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לשני הפצועים, ופינו אותם לביה"ח 'שערי צדק'. מצבו של החייל מוגדר קל-בינוני ושל האזרח מוגדר קל.

האזרח שנפצע בפיגוע הוא יצחק סטרוק, בנה של חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק שמסרה: "אני נורא נסערת, הבן שלי פצוע באורח קל עם חתך ברגלו ושבר ביד. דיברתי עם יצחק, והוא סיפר לי כי המחבל דקר את החייל, ומיד הסתער עליו בידיים חשופות. מזל שלא היו שם עוד אנשים".

סטרוק הוסיפה וציינה כי התריעה כבר שלשום על הסכנה במקום: "אני מודה לקב"ה. אף על פי כן, אסור שאירוע כה צפוי יתרחש. רק ביום שני השבוע לאחר הפיגוע במערכת המכפלה, שוחחתי עם מפקד האוגדה בדיוק על המדרגות האלה, ואמרתי לו שצריך לסגור אותם כי שם יהיה הפיגוע הבא. מפקד האוגדה הבטיח שיהיה חייל במקום, אז אמרתי לו כי המחבל ידקור את החייל וימשיך לקורבן הבא. למה החיים של הערבים יותר חשובים מהחיים שלנו? מספיק! מגיע ליהודי חברון לחיות בביטחון, ויש דרכים לאפשר זאת, שהערבים ילכו מסביב עשר דקות".

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

דוברות מגן דוד אדום מסרה כי: "בשעה 12:56 נמסר למד"א מרחב ירושלים על חייל ואזרח נוסף שנדקרו סמוך לבית הדסה בחברון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי במקום, והם פונו לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים. החייל נפצע באורח קל-בינוני עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון, ואזרח נפצע קל עם חבלה ברגלו".

פרמדיק מד"א, זכי יהב סיפר: "כשהגענו לזירה ראינו ליד בית הדסה חייל ואזרח בהכרה מלאה הסובלים מפצעי דקירות. החייל סבל מכמה פצעים בפלג גופו העליון, והאזרח מפצע דקירה ברגל. התחלנו להעניק להם טיפול רפואי והעלינו אותם מיד לאמבולנס. המשכנו בטיפול הרפואי תוך כדי פינוי הפצועים לביה"ח שערי צדק".

מנהל מחלקת הטראומה בביה"ח שערי צדק, ד"ר עופר מרין מסר: "לפני כשעה הגיעו למחלקת הטראומה בביה"ח שני פצועים. חייל במצב קל עד בינוני עם כמה דקירות שנראות כרגע שטחיות, ואזרח במצב קל שנפצע בגפיים. שניהם בהכרה ובמצב טוב, וזוכרים את האירוע".

תגיות:פיגוע דקירהפיגועחברון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה