חדשות בארץ

מי אתה יוסי כהן, ראש המוסד החדש?

כהן, שכבר כיהן בעבר כסגן ראש המוסד וכראש המועצה לביטחון לאומי, ואף היה יועצו האישי של נתניהו, נבחר לתפקיד לאחר שגבר על שני מועמדים נוספים. בחייו האישיים הוא אדם שמנהל אורח חיים דתי, ובמוסד צופים לו גדולות. מאיר דגן, ראש המוסד לשעבר: "מינוי טוב מאוד"

אא

ראש הממשלה הודיע אמש על מינויו של יוסי כהן לתפקיד ראש המוסד בישראל. בעברו, שימש כהן כסגן ראש המוסד וכראש המועצה לביטחון לאומי, ואף היה יועצו האישי של נתניהו. הוא נבחר לתפקיד, לאחר שגבר על שני מועמדים נוספים.

 "מי שעומד בראש הארגון, התבטא נתניהו במעמד ההודעה, "חייב להיות בעל יכולות להנהיג אותו בתעוזה בחוכמה ובמקצועיות. הבחירה בין המועמדים לתפקיד ראש המוסד היתה קשה. בעניין הזה התברכנו בצרות של עשירים; השלושה מצטיינים, מוכשרים ובעלי ניסיון עשיר ויכולות גבוהות מאוד. שקלתי באחריות ובכובד, ראש והחלטתי לבסוף שראש המוסד הבא יהיה יוסי כהן."

את דרכו במוסד החל כבר בגיל 22, אז התגייס כהן לשורות הארגון, ומילא בו שורה של תפקידים ניהוליים ומבצעיים במשך השנים. הוא פיקד על יחידות מבצעיות, ובמשך כחמש שנים (בין השנים 2006-2011) אף פיקד על ראש מנהלת המבצעים בארגון. בשנים 2011-2013 שימש כסגן ראש המוסד וממלא מקומו.

בהשכלתו האקדמית רכש כהן תואר ראשון במדעי החברה, אותו סיים בהצטיינות יתירה. לפני מספר שנים אף זכה בפרס "בטחון ישראל", על פרויקט סודי שהוביל, שנחשב לפריצת דרך מודיעינית.

עד לפני מינויו, שימש כהן כראש המועצה לביטחון לאומי החל משנת 1999, התשיעי בתפקיד. כמו כן, שימש כאמור בעברו כסגן ראש המוסד וכראש המועצה לביטחון לאומי, ואף היה יועצו האישי של נתניהו.

יוסי כהן וביבי נתניהו (צילום: חיים זך / GPO)יוסי כהן וביבי נתניהו (צילום: חיים זך / GPO)

הכינוי שדבק בכהן במהלך השנים הוא "הדוגמן", זאת בשל החליפות המדוגמות שהוא נוהג ללבוש, לצד חולצות לבנות, אותן הוא נוהג לגהץ בעצמו.

בחייו האישיים, כהן (54), הוא בנו של לוחם אצ"ל ואם מנהלת בית ספר בירושלים, שאף זכתה לאות יקירת העיר. הוא נשוי לאחות במחלקה המטאונקולוגית בבית חולים בשם איה, ולשניים רקע דתי: שניהם למדו במוסדות דתיים. כהן אף התחנך בישיבת "אור עציון" של הרב חיים דרוקמן. בני הזוג מתגוררים במודיעין ולהם ארבעה ילדים, שאחד מהם, יהונתן, נולד עם שיתוק מוחין והוא בעל מאה אחוזי נכות, אולם למרות הכל הצליח להגיע לדרגה של סרן בצבא ומשרת בקבע עד היום. כהן חובש כיפה בשבתות, ובחגים אף הולך לבית הכנסת ובני הזוג אף שלחו את ילדיהם להתחנך במוסדות דתיים.

ברמה האישיותית, מתארים אותו חבריו של כהן, כאדם קפדני ומסודר, אולם גם אחד שיש לו חום אנושי. "יש לו יכולת להתחבב על אנשים ולגרום להם לעשות מה שהוא רוצה, והוא מיצה את זה עד תום", תיאר חבר שכהן למד איתו קורס במוסד.

עוד מספרים עליו, שאחד התרגילים הראשונים שהוא נהג לעשות בקורסים למיפוי סוכנים, זה לשלוח חניך לדירה אקראית בקומה השלישית בבניין בתל אביב ולגרום לבעל הדירה, בטיעונים שונים, לצאת למרפסת ולהצביע מרצונו לעבר עץ מעבר לכביש. מי שנכשל במשימה ולא הצליח לשכנע, נתפס בעיניו כלא מתאים.

לאחר קבלת הבשורה על מינויו של בנה, אימו של כהן, מינה, לא הצליחה להסתיר את התרגשותה, ובשיחה עם ynet, התבטאה האם בת ה-80 ואמרה כי "אנחנו מתרגשים מאוד מאוד. אנחנו נרגשים כל כך ומקווים שיצליח לטובת כל עם ישראל, הבן היקר שלנו". גם ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, התבטא בנוגע למינוי ואמר כי מדובר ב"מינוי טוב מאוד".

אמש הגיעו עיתונאים רבים לביתו של כהן, שם ביקשו לקבל את תגובתו. הוא התבטא ואמר כי "אני רוצה להודות לראש הממשלה על האמון שנתן בי, אני נרגש הערב מגודל התפקיד ומחשיבותו, אני מתחייב לעשות ככל שביכולתי להעמיד לעם ישראל ולמדינת ישראל מבצעים טובים ומודיעין איכותי. מאחל לכל עם ישראל ולעובדי המוסד חג חנוכה שמח".

תגיות:יוסי כהןראש המוסדביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה