חדשות בעולם

זעזוע: משגיח כשרות נחטף במדינת עולם שלישי

משגיח כשרות שנשלח לצורך עבודתו לאחת ממדינות עולם שלישי, נחטף במהלך שהותו במלון לתחנת המשטרה המקומית, שם הובהר לו: "או שישלמו כופר – או שנעביר אותך לדעא"ש"

אא

סערה בעולם היהודי: משגיח כשרות נחטף ונסחט באיומים. המקרה אירע, בעת שנתבקש משגיח הכשרות לנסוע לצורכי עבודתו לשהות באחת ממדינות העולם השלישי. במהלך השהות, נחטף בידי גורמי משטרה אזוריים, שטענו לקשר עם ארגון דאע"ש, ואיימו כי אם לא ישיג סכום אסטרונומי של כסף – יועבר לידי הארגון.

המקרה אירע בעת שהמשגיח, המועסק על ידי מערכת הכשרות SKS מהדרין, התאכסן באחד המחוזות הנידחים במדינה, שם התכונן ללון את שנתו באחד מבתי המלון. דקות ספורות לאחר שנעל את דלת חדרו ונרדם – התעורר הלה בבהלה לקול הלמות פטישים על הדלת.

זו נפרצה בתוך מספר שניות, ומאחוריה נעמדו שלושה גברתנים לבושי מדי משטרה, שדרשו שיתלווה אליהם. מבוהל, הגיע עימם המשגיח עד לתחנת המשטרה המקומית, שם הובהר לו כי נחטף, ובמידה ולא ישולם עבורו כופר – הוא יימסר לארגון דאע"ש.

לדבריו נאמר לו כי "אנחנו יודעים שליהודים יש כסף. לא נשחרר אותך גם אם תתחנן כל עוד לא תספק לנו את הכסף", אמרו ונקטו בסכום אגדי אותו דרשו ממנו לספק בתוך ימים ספורים.

תשלום או דאע"ש (צילום: עאבד רחים קעטיב / פלאש 90)תשלום או דאע"ש (צילום: עאבד רחים קעטיב / פלאש 90)

בצר לו, פנה הלה לקהילה היהודית המקומית, עמה עמד בקשר עוד בטרם נעצר. הקהילה בתגובה גייסה את הכסף והמשגיח שוחרר, אולם אוים כי אם ידווח על המקרה ימשיכו הפושעים לחטוף יהודים נוספים ואף לפגוע באוכלוסיה היהודית המקומית. מסיבה בטחונית זו, איננו חושפים את שם המדינה ואת זהות המשגיח בכתבה.

יו"ר מערכת הכשרות SKS מהדרין, הרב דוד מוסקוביץ, אמר בתגובה כי מדובר במקרה חריג מאוד. "ביטחון משגיח הכשרות הוא דבר שאינו ניתן לפשרות. זה לא מקרה שמאפיין את שגרת יומו של משגיח הכשרות, אפילו לא במדינות מוסלמיות. צריך גם לציין שמשגיחי כשרות הנוסעים למדינה הזו למשימות השגחה, נדרשים לנעול את דלת חדרם בלילות ובשל החשש ממקרים מסוג זה.

"עם זאת, בדיעבד מתברר שגם אירועים כאלה יכולים להתרחש, דבר המצריך היערכות מיוחדת כשמשגיח כשרות נוסע למשימת השגחה במדינות עולם שלישי. מה גם, שידוע שכל משגיח זקוק לסייעתא דשמיא בכל צעד ושעל ולא רק בענייני הכשרות".

תגיות:משגיח כשרותדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה