תשובה בהידברות

מהפכה בשגרירות האמריקאית

שיחת תשובה עם מאיה טל-דדוש, 34, ירושלים

אא

"הייתי מצליחנית במושגיי החילוניים. עבדתי בקונסוליה הישראלית באטלנטה, חזרתי לארץ וסיימתי לימודים באוניברסיטת תל אביב. אחר כך עבדתי בשגרירות ארה"ב בישראל. בתחילה במחלקת ויזות ואחר כך במחלקה העוסקת בענייני פלשתינים. ודווקא במקום שהיה מאוד לא אוהד ישראל, התחלתי להרגיש את הקשר היהודי.

"שיתפתי בהרגשתי את אחותי הגדולה שהתקרבה ליהדות, והיא פנתה לרב שאמר לה: 'שתישאר שם. דווקא כך היא תתקרב ליהדות!'. נשארתי שם שנתיים. היו שם כל הזמן דיבורים נגד גדר ההפרדה של ישראל, אבל שום מילה על הרקטות שנורו מדי יום אל עבר ישראל. הרגשתי שאני לא במקומי הטבעי.

"דיברתי עם שכנה שהייתה בתהליך התחזקות, והיא הציעה: 'למה שלא תדברי עם הרב זמיר כהן?'. נזכרתי שפעם אחותי נתנה לי לשמוע הרצאה שלו, ומאוד התפעלתי מהרב, שמדבר בהיגיון צרוף ובעל ידיעות רבות. סיפרתי לו בטלפון את סיפורִי והוא אמר: 'אולי תגיעי לסמינר ערכים בסוף השבוע הזה? אני משתתף בו'.

"הסמינר היה עצירה של רצף החיים. שמעתי הרצאות נפלאות על היהדות. שוחחתי עם הרב זמיר כהן, וקלטתי שאני חלק ממורשת אדירה שהקשר שלי אליה נקטע באמצע. הבנתי שזו האמת. רק לא ידעתי איך עושים שינוי גדול כזה".

תמונות עם ג'ורג' בוש? כבר לא מעניין

"זו הייתה לידה מחדש עם הרבה צירים. חשבתי לעזוב את העבודה, אפילו שרצו אותי שאשאר. הלכתי עם הרבנית שלי לרבנית קנייבסקי. היא לחצה את ידי בחום ואמרה: 'לפום צערא אגרא' [כגודל המאמץ כך גודל השכר]. בדיוק אז כתב הרב קנייבסקי אות אחרונה בספר תורה. בכיתי מהתרגשות.

"עזבתי את העבודה ועברתי לירושלים. אולם עשיתי יותר מדי שינויים בבת אחת, וזה היה קשה מאוד. בשלב מסוים הבנתי שאני צריכה לקחת צעד אחד אחורה, ולהתקדם בצורה נכונה יותר. חזרתי לבית הוריי והתחלתי להתקרב בהדרגה. הלכתי לשיעורים וצפיתי בערוץ הידברות. ירון יצחקוב מממחלקת ייעוץ והכוונה בהידברות ליווה אותי לאורך כל הדרך.

"אחרי שנתיים של לחץ, כאשר חשתי שיש לי כוחות להתמודד, הסכמתי לחזור לשגרירות האמריקאית. בשלב מסוים העבירו אותי למחלקה שלהם בירושלים, מרחק חמש דקות מהכותל, שזה היה החלום שלי. כיום יש לי משרד משלי ואני לא מתערבבת. התחתנתי עם יצחק, בעל תשובה שתמיד ייחל גם הוא להתגורר בירושלים. התעקשנו ועשינו את הבלתי יאומן – חתונה בהפרדה מלאה. ה' סידר לנו הכל.

"שאיפתי כיום היא להקים דור ישרים של תלמידי חכמים. היום הקריירה לא מעניינת אותי. אני עובדת אך ורק מתוך צורך כלכלי. פעם עניינו אותי התמונות לצד ג'ורג' בוש וקונדוליסה רייס, ואילו היום זה לא מעניין אותי כלל".

האישה המצליחנית חוזרת בתשובה?!

"כל שינוי הוא קשה. הנשמה שלך מתחלפת כביכול. קודם כל יש עניין סביבתי של משפחה וחברים, ויש קושי להתנתק מדברים מסוימים. היו דברים שאהבתי כמו ריקודים סלוניים ולא היה קל להפסיק, עד שהבנתי שריקודים מעורבים זה לא שייך. אמנם לפעמים קשה לוותר על דברים מסוימים, אבל מה שעוזר הוא ההבנה שיש עולם של שקר מול עולם של אמת, ושהקודש הוא העיקר וכל העניינים האלה הם רק אשליה.

"חשוב לשמוע הרבה הרצאות ושיעורים. אני שומעת את הרב זמיר כהן והרב ברוורמן שמדברים הרבה על שלום בית והתנהלות נכונה בבית, וגם קוראת הרבה ספרים, ישנים וגם חדשים כמו של הרב שלום ארוש. כל אחד יכול להתחזק. כשרואים אחת כמוני שהייתה מצליחנית והתקרבה ליהדות, בתחילה מרימים גבה ושואלים: 'מה קרה לה?!'. אבל בסוף מעריכים את הצעד, וזה משפיע גם על הרחוקים ביותר.

"למשל סגנית הקונסול, יהודיה רחוקה לכאורה, אמרה לי שהיא רוצה ללמוד איך לשים כיסוי ראש. הייתה מישהי שאמרה לי: 'ככל שאני מתבגרת, אני נהיית אתאיסטית יותר'. אמרתי לה: 'יש לי ספר מעניין של הרב זמיר כהן', והיא ענתה: 'טוב, תביאי אותו...'. לא סתם אומרים 'במקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים'. גם מבחינת הקושי שהם עוברים וגם מבחינת יכולת ההשפעה. בעלי תשוב משפיעים למרחוק".

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה