בריאות ותזונה

כל מה שרציתם לדעת על דלקת הסימפונות (ברונכיטיס)

הברונכיטיס יכולה לנבוע מכל מיני סיבות: מעישון, ממחלה גנטית או כרונית או מ'סתם' שפעת פתאומית שהשתלטה על הצינורות שמובילים את האוויר, אל הריאות והחוצה. איך מזהים, מהי דרך הטיפול הטובה ביותר ומתי כדאי לפנות לרופא? הכל בכתבה שלפניכם

אא

החורף מגיע ואיתו שלל 'מחלות' מציקות ולא נעימות – אחת מהן היא דלקת הסימפונות (או ברונכיטיס, בעברית) – שאצל אנשים מסוימים נותנת את אותותיה בתופעות חמורות כגון חום גבוה, שיעול אקוטי, קוצר נשימה, נקישות שיניים ועוד.

הברונכיטיס יכולה לנבוע מכל מיני סיבות: מעישון, ממחלה גנטית או כרונית או מ'סתם' שפעת פתאומית שהשתלטה על הצינורות שמובילים את האוויר, אל הריאות והחוצה. דלקת בסימפונות (אותם צינורות) שכיחה יותר בחורף, ומתאפיינת בשיעול פנימי וחזק כמו גם ליחה סמיכה בגוונים שבין ירוק לצהוב. במקרים קיצוניים יותר, יכולה הדלקת להימשך כמספר שבועות, ולהביא איתה תסמינים נוספים שמקשים על התפקוד היומי כמו מיגרנות, כאבי גרון חזקים, לחצים בחזה ואפילו כאבים ראומטיים.

חובבי הרפואה הטבעית דוגלים בשימוש בתרופות סבתא שונות כגון: שום, בצל ודבש, פלפל וקינמון ועוד - כדי להקל על הסימפטומים של הדלקת, ולעזור בריפויים. לטענתם, תרופות כאלה עדיפות בהרבה מתרופות וסירופים נגד שיעול שנמכרים בבתי המרקחת הרגילים – כיוון שהם עושים את הפעולה ההפוכה לריפוי: במקום להוציא את הליחה שהצטברה בדרכי הנשימה – הם משאירים אותה שם, ועלולים לגרום לדלקת ריאות, חלילה.

אז מה הטיפול הטוב ביותר לחולי ברונכיטיס? כמובן שאין אנו מתיימרים להחליף את חוות הדעת המקצועיות של הרופאים, אך ממחקרים שנעשו בתחום עולה כי בחינה של 'כבולעו כך פולטו', היא דרך הטיפול הטובה ביותר.

מה זה אומר? נדבקת בשיעול – תשתעל. תוציא את החיידקים מתוכך, בדרך טבעית – כלעומת שנכנסו. אל תתנגד לתופעות שהגוף שלך מייצר עכשיו, אל תנסה למנוע עת השיעול בכל מיני דרכים. שימוש בתרופות אנטי-היסטמיניות (לדוגמת אקמול קולד) – רק יגרמו להקלה זמנית, אך לא בהכרח יטפלו במחלה מהשורש.

בברכת רפואה שלימה לכל עם ישראל!

תגיות:שפעתמחלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה