סמארטפונים ואינטרנט

ערוץ הסתה: יוטיוב מסרב להסיר תכנים שמעודדים לטרור

תופעה: יותר ויותר ערוצים ביוטיוב מסיתים מפורשות לרצח יהודים. ארגון חוננו כבר הזהיר כנגדה, סגנית שר החוץ אף נפגשה עם גוגל בנושא, אבל מפעילי הערוץ עדיין עומדים בסירובם להסיר את התכנים: "לא הצלחנו לזהות הפרה של הנחיות קהילה בתוכן"

אא

ערוץ של מוזיקה וטרור: לאחרונה נצפים יותר ויותר ערוצים ביוטיוב שקוראים לרצח ופגיעה ביהודים. בישראל מזועזעים מהתופעה, שהולכת ומתפשטת, וסגנית שר החוץ אף נפגשה עם אנשי הערוץ בבקשה למחוק את התכנים לאלתר. אולם למרות הכל – בערוץ עומדים בסירובם לעשות זאת וטוענים, כי לא רואים כל בעיה בתכנים הקיימים.

שניים מאותם ערוצים, הם Al-Msjed Al-Aqsa, שמעלות תדיר דרשות אנטישמיות שבהן מתפרסמים חדשות לבקרים דברי הסתה מפורשים לרצח יהודים, המגובים בעלילות שקר. כך למשל, מוצגים שם היהודים כחזירים, אשר באחרית הימים אפילו העצים והאבנים שהם יתחבאו מאחוריהם יבקשו מהמוסלמים להרוג אותם, ושום יהודי לא יוכל להימלט.

דוגמא נוספת מזכירה את עלילות הדת שנהגו כלפי היהודים כבר לפני שנים. בסרטון מוצגים יהודים כעובדי השטן שצריכים לשתות דם כדי לזכות לחיי נצח, ולכן הם שוחטים ילדים לשם אפיית מצות.

בארגון "חוננו", שם מנהלים בימים אלה אף תביעה כנגד ארגון פייסבוק בחשד להסתה, הזדעזעו לגלות את התופעה גם בערוץ הסרטונים יוטיוב. עו"ד יוסף בן ברוך, אף פנה מטעמה למטה גוגל העולמי, למנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, ליחידת הסייבר של מודיעין להב 443 ואף לסגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, בבקשה להילחם בתופעה ולהסיר את דברי ההסתה מהערוץ.

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

במכתב שהוציא הארגון, נכתב בין היתר כי "חלק מהטרוריסטים מודים בפה מלא כי הושפעו מתכנים המועברים ברשתות החברתיות כדי לבצע את מעשי הטרור. לנוכח דברים חמורים אלה, הנוגעים לחיי אדם, אבקשכם שנית לחסום לאלתר את הערוץ".

בתגובה, נענתה סגנית שר החוץ לבקשת הארגון ואף נפגשה עם אנשי גוגל, אולם עד כה - העמוד עדיין פעיל.

מנגד, בישראל כבר פעלו גם במישורים אחרים, וכחלק מכך נאספו ראיות חמורות ורחבות היקף, כנגד אחד הדרשנים המופיעים בערוץ, אשר הוצגו כנגדו בבית המשפט, והוא נעצר עד תום ההלכים נגדו.

אולם גם זה לא הספיק ליוטיוב כדי להחליט שיש לשים סוף להסתה. בתגובה לפניית 'חוננו', טענו אנשי הערוץ כי "לא הצליחו לזהות הפרה של הנחיות קהילה בתוכן שעליו דיווחת". יתרה מכך, המליצו לעמותה "לנסות ולפתור כל בעיה ישירות עם יוצר התוכן האמור".

מארגון חוננו נמסר בתגובה כי "אנו מקווים כי הרשויות יפעלו להסרת התכנים הללו, תוך הגברת הפיקוח על הסתה נגד יהודים באינטרנט וברשתות החברתיות".

תגיות:הסתהיוטיוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה