כתבות מגזין

השחקן אביב אלוש מתקרב ליהדות: "זה מדהים"

האם ידעתם שאחד השחקנים המוכרים והמצליחים בישראל, נמצא בעיצומו של תהליך התקרבות ליהדות? בראיון, הוא מספר בהתרגשות על התהליך, שכולל שמירת כשרות, הנחת תפילין ואפילו שמירת שבת. "זה מדהים", הוא מתאר. "אני קושר את עצמי לבורא עולם"

אא

אביב אלוש הוא אחד השחקנים המצליחים בארץ, שבוודאי רבים מכם מכירים מהטלוויזיה, במות התיאטרון או מסכי הענק של הקולנוע. מלבד זאת, לא הרבה יודעים שאלוש (33), הוא איש משפחה, נשוי ואב לשלושה ילדים, שיחד איתם הוא נמצא בימים אלה בעיצומו של תהליך של התקרבות ליהדות, כך חשף לאחרונה, בראיון למגזין "מנטה".

אלוש מספר, שכבר בשורשים שלו הוא מגיע מבית מסורתי, שתמיד היה לו איזשהו דיאלוג ברקע עם הבורא. "אני בא מבית מסורתי, ומאז שאני זוכר את עצמי יש לי חיבור לאלוקים, וזה רק הולך ומתחזק".

לאחר מכן, גולל את הקושי שהיה לו בעבר להיגמל מסיגריות, ואיך בסופו של דבר הצליח להפוך ממעשן כבד שעישן שלוש קופסאות(!) סיגריות ביום – לאדם שלא יכול להימצא בקרבתן. בתוך כך, הוא מתאר את שגרת יומו כמעשן מכור, בו תמיד היה מקום קבוע גם לברכות השחר ולתפילה. "הייתי המעשן הכי כבד שהכרת", סיפר אלוש למלי זיידמן, המראיינת. "הסיגריה הראשונה שלי הייתה בגיל 13, ומאז זה רק גבר. לפני שמונה שנים כבר הגעתי לשלוש קופסאות ביום... היה לי טקס בוקר שעשיתי במשך שנים. הוא התחיל בקפה שחור ושתי סיגריות, אחר כך ברכות השחר, ואז נס חזק עם עוד שתי סיגריות, עוד נס ושתי סיגריות ותפילה...".

אביב אלוש (צילום: תום זואילי / יח"צ)אביב אלוש (צילום: תום זואילי / יח"צ)

אולם נראה שבשנים האחרונות אלוש הוא כבר לא רק על תקן של 'צופה מהצד' ששומר על חיבור בסיסי פנימי עם מי שאמר והיה העולם, אלא משמש כ'שחקן פעיל' בכל מה שקשור לענייני היהדות. את הטריגר הראשוני לכך, הוא תולה במחלה עימה התמודד אביו. "לפני שלוש שנים מצאו אצל אבא שלי גידול סרטני בשלפוחית השתן. תודה לאל, הוא הבריא, אבל עברנו איתו דברים לא פשוטים. זה הותיר בי חותם, בעיקר השאיפה להיות אדם פחות כועס ולחוץ ולהגדיל את הצד החיובי שבי. ברור שמאז יש גם חרדה מאוד מאוד גדולה, ובעיקר פיתחתי אנטי כלפי הרפואה הקונבנציונלית. היום אני מאמין ומבין שעל ידי תזונה ושינוי מחשבתי ואמונה ותפילה אפשר להבריא טוב יותר. יש הרבה מאוד אנשים שריפאו את עצמם ככה. יש לי בבית ספר תרופות של הרמב"ם שמרפא אלפי מחלות בעזרת עשב ופרח...".

לאחר מכן, סיפר על ההיכרות הראשונית עם כתביו של רבי נחמן מברסלב, שחוללו מהפך בחייו. "נחשפתי לרבי נחמן לפני כמה שנים", הוא מתאר. "באיזה יום שבו שום דבר לא הלך לי. באותו בוקר הפסדתי תפקיד, וקיבלתי טלפון לא נחמד מהבנק. הייתי בדרך לסוכנת שלי בעצבים, וברמזור היו חבר'ה של ברסלב. נתתי להם כמה שקלים, והם נתנו לי ספרון ודיסק. על הדיסק היה כתוב: 'תפסיק להתבכיין ותגיד תודה'. שמתי את הדיסק, ונכנסה בי רוח שטות של שמחה. זה מה שרבי נחמן אומר: 'רע לך? תרקוד', תביא אנרגיות טובות. התחלתי לצעוק 'תודה' באוטו והרגשתי מאושר. באותו היום קיבלתי תפקיד אחר ונכנס לי צ'ק לבנק. הכל השתנה לי ב־180 מעלות".

עוד הוסיף, כי מבחינתו "רבי נחמן הוא אדיר, הוא כתב דברים חכמים לפני הרבה שנים שמדברים לדור שלנו, כאלה שיכולים לפתוח לכל אחד את הלב ואת הראש. הוא נותן לנו כלים לעשות עבודה עצמית. זה לא פשוט ולא קל, זה לא שמתחילים לקפוץ והכל עובר. אבל אני ממשיך ללמוד".

אלוש אף סיפר בהתרגשות על שמירת המצוות עליה החל להקפיד יחד עם בני משפחתו, וכמה אור הכניס המהלך לחייו. "אני לא מתייחס לדברים שאני עושה כדת אלא כדרך חיים שנועדה לשמר את הדבר הזה", תיאר. "אני מניח תפילין בבוקר, כלומר אני קושר את עצמי לבורא עולם. אני הולך לבית הכנסת בערב שבת, ובשבת בבוקר, עושה קידוש, שומר כשרות, ולפני כמה חודשים התחלנו לשמור שבת, כל המשפחה, וזה מדהים. קודם כל, אין טלפון בשבת, כי המכשיר הזה שואב אותנו מבן הזוג ומהמשפחה. כרגע טוב לנו עם זה".

(צילום: יח"צ)(צילום: יח"צ)

עוד סיפר, כי לכבוד שבת הוא נוהג להכין חלות כוסמין ("שאת בוכה כמה הן טעימות"), ושיתף גם בחוויות אישיות שלו כאיש משפחה מסור, שמאמין שילדים הם לחלוטין מתנת שמיים. "אני ונופר נשואים ארבע שנים שבמהלכן הבאנו לעולם שלושה ילדים. נכון, אלה הפרשים קטנים, אבל מי שחושב שהוא מתכנן את זה חי בסרט. לא אני החלטתי, זה הוא למעלה. מבחינתי ילד שצריך להגיע לעולם, יגיע לעולם. שום דבר מזה לא היה מתוכנן... מבחינתי זה הנס הכי גדול שיכול להיות, ומי שלא רואה את זה, הפסד שלו. ברור שגם אצלנו השגרה שוחקת, אבל כל בוקר אני אומר תודה לאלוקים על המתנות המדהימות האלה. בזכותם החיים קיבלו משמעות אחרת. אני לא הולך יותר לעבוד בשביל עצמי, רק בשבילם, וזה מהמם בעיניי. אני מטורף עליהם ומכור אליהם".

לבסוף מתאר אלוש כיצד החיבור הפנימי ליהדות ולאמונה – הפכו אותו לאדם הרבה יותר רגוע. "אני מאוד מודע לאגו שלי ומנסה לא לעבוד ממנו", תיאר. "המקצוע שלי הוא מאוד לא יציב, אבל בסופו של דבר אתה לומד שמה ששלך שלך ומה שלא שלך לא שלך, ואם אתה מפנים את זה, הכל הרבה יותר קל".

תגיות:התקרבות ליהדותאביב אלוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה