חדשות בארץ

ראש אמ"ן לשעבר: האיום האיראני מסוכן מדאע"ש

כנס שנערך במכון למחקרי ביטחון לאומי דן בנושאים החשובים בעקבות הסכם הגרעין האיראני. ראש אמ"ן לשעבר, עמוס ילדין אמר בכנס כי: "האיום האיראני הוא האיום הפוטנציאלי היחיד על מדינת ישראל"

אא

במכון למחקרי ביטחון לאומי התקיים היום (ג') כנס שהתמקד באיום האיראני לאחר הסכם הגרעין, תחת השם: "איראן לאחר הסכם הגרעין, מה הלאה?".

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, ראש אמ"ן לשעבר אלוף (במיל') עמוס ידלין אמר במהלך הכנס כי איראן היא האיום הקיומי היחיד והגדול ביותר על ישראל. לדבריו: "השיח הציבורי והתקשורתי מתמקד היום בדאע"ש, אבל האיום האיראני הוא האיום הפוטנציאלי הקיומי היחיד על מדינת ישראל. האיום האיראני גדול בהרבה מבחינת מדינת ישראל, מאשר דאע"ש".

עוד הוסיף כי עמדת ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי הסכם הגרעין האיראני הוא נורא ואיום, ומחזיר אותנו לימי מלחמת העולם השנייה. בנוסף הוא ציין כי ישנן עמדות הפוכות שטוענות שמדובר בהסכם מצוין. לדבריו: "אני חושב שההסכם הנוכחי בעייתי מאוד ורע, ואף על פי כן אני לא מסכים עם כך שחזרנו לימי מלחמת העולם השנייה".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

ידלין הדגיש כי היתרון הצבאי של ישראל ספג שלוש פגיעות כתוצאה מההסכם: "ראשית, הפיצוי שקיבלו מדינות ערב המתונות בעקבות ההסכם. שנית, איראן מקבלת חיזוק אדיר בזכות ההסכם, ומקבלת משאבים רבים לתעשייה הצבאית הקונבנציונלית שלה. שלישית, הסרת הסנקציות תגרום לפיתוח מואץ בטהרן, גם של התעשייה הצבאית".

בנוסף העלה בדבריו שאלות חשובות, כיצד ארה"ב וישראל יתמודדו עם המציאות בה קיים הסכם גרעין עם איראן, ובמקביל היא ממשיכה לחתור לטרור במזרח התיכון. ועוד, כיצד הן נערכות לסיכונים שבהסכם, ולאפשרות שהמשטר באיראן לא ישתנה.

"אם נסתכל על חצי הכוס המלאה, ישראל קיבלה פסק זמן, תכנית הגרעין בסוג של הקפאה כרגע. ישראל צריכה לבנות את כוחה הצבאי והדיפלומטי, בכדי להיערך למצב עתידי בו איראן עלולה להיות חזקה ומסוכנת בהרבה".

בהמשך הכנס נאם היועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה לשעבר, עוזי ארדן. לדבריו: "ארה"ב מעולם לא התכוונה לתקוף באיראן, ולכן לא הציבה קווים אדומים. העובדה שישראל לא נכחה בדיונים על ההסכם, מנעה ממנה את היכולת להשפיע עליו".

תגיות:איראןיגאל ילדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה