חדשות יהדות

האם המתיחות בין רוסיה לטורקיה מבשרת את הגאולה?

על איזה מצב מדיני אמר הגאון מווילנה שהוא סימן 'ללבוש בגדי שבת לקראת בוא המשיח'?

אא

מאז הפלת המטוס הרוסי על ידי טורקיה, אנחנו עדים למתיחות הולכת וגוברת בין שתי המדינות. רוסיה מטילה סנקציות על טורקיה ומבטיחה תגובה הולמת, בעוד טורקיה מצידה מסרבת בתוקף להתנצל על התקרית ומצהירה שתמשיך להגן על גבולותיה.

מצב מתוח זה מזכיר את דברי הגאון מווילנה, שעוברים במסורת מדור לדור בין תלמידיו: "כאשר הצי הרוסי יעבור את מיצר בוספורוס (הדרדנלים) – זה יהיה הזמן ללבוש בגדי שבת לקראת ביאת משיח". המיצר הזה נקרא גם 'מיצר איסטנבול' והוא מפריד בין החלק האירופאי של טורקיה והחלק האסייתי שלה, ולמעשה מהווה גבול בין שתי היבשות.

הטקסט שמסתובב לאחרונה ברשתות החברתיותהטקסט שמסתובב לאחרונה ברשתות החברתיות

לשם שינוי, לדברים הללו שזכו לתפוצת ווטסאפ נרחבת בתקופה האחרונה אכן יש בסיס. בספר 'הגאון' של הרב דב אליאך מובא כי הצדיק הירושלמי רבי אריה לוין אמר ששמע את הדברים מהגאון רבי חיים ברלין בשם הגר"א (הרב ברלין שמע מפי הגאון רבי איצל'ה מוולוז'ין, ששמע מפי אביו הגאון רבי חיים מוולוזי'ן שהיה תלמידו המובהק של הגר"א).

בנוסף, בפורים תשע"ד, תלמידיו של הגאון רבי משה שטרנבוך, שמעו דברים דומים מרבם: ''אך על אף דבריי שלא אגלה סודות, מכל מקום אני מוכרח לגלות סוד אחד, וזאת מפני שהוא לא סוד שלי, שכן כבר גילה אותו הגאון רבי יצחק חבר זצ''ל, תלמידו של רבי חיים מוולוז´ין זצ''ל ששמעו מפי הגר''א זיע''א שגילה סוד זה סמוך להסתלקותו'', הרב שטרנבוך, בעצמו צאצא של הגר"א, אמר שלפי המסורת שהוא קיבל, עצם העובדה שהרוסים כבשו את העיר קרים היא חלק מפעמי הגאולה, "וכאשר תשמעו שהרוסים הגיעו לעיר קונסטנטינופול (איסטנבול) אז כבר תלבשו בגדי שבת כיוון שבכל רגע עומד המשיח לבוא".

יש לציין כי בימיו של הגר"א, איסנבול הייתה בירת טורקיה, ולמעשה - בירת המעצמה העותומנית כולה. 

בנוסף, מפרשים קדמונים רבים כותבים על נבואות הגאולה בתנ"ך כי לפני בוא הגאולה, במסגרת מלחמת גוג ומגוג, מגוג שהם מבני אדום יתעוררו להילחם בבני ישמעאל. ולפי מסורת המצויה בידי רבים מצאצאי תלמידי הגר"א - מגוג היא רוסיה.

תגיות:טוריקהרוסיהגאולהמתיחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה