חדשות יהדות

כשר בגרמניה: נפתח המרכול הכשר הגדול במדינה

כדי לסייע ליהודים בגרמניה המתקשים למצוא מזון כשר, נפתח בברלין המרכול הכשר הגדול ביותר במדינה בשטח של כ-400 מ"ר

אא

בשבוע שעבר נפתח במחוז שארלוטרבורג בעיר ברלין ה'דיילי-מרקט', המרכול הכשר הגדול ביותר בגרמניה, בשטח של כ-400 מ"ר. המרכול החדש שהוקם בעיר בירתה של גרמניה, ישווק מוצרים כשרים בלבד, ורוב המוצרים שימכרו בו יגיעו מייבוא ישראלי.

את המרכול הכשר החדש הקים לא אחר מאדם שכלל אינו יהודי. ה'דיילי-מרקט' הוקם בשיתוף פעולה של איש העסקים אסן מייתב עם הרב של ברלין, הרב יהודה טייטכל ויזמים יהודים בברלין.

כשנשאל מייתב מה גרם דווקא לו, אדם שאינו יהודי ליזום את הקמת המרכול הכשר הגדול ביותר בגרמניה אמר: "בברלין קשה מאוד למצוא מוצרי מזון כשר. עד עכשיו, כל אדם שרצה לקנות מוצרים כשרים היה צריך לעבור במספר גדול של חנויות כדי למצוא את המוצרים הללו".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

יבגני בורט, ממנהלי המרכול החדש אמר כי הוא לא חושש בכלל לפיגועים נגד יהודים במרכול בצל גל הטרור הקשה באירופה. לדבריו: "אנו לא ניתן למצב הביטחוני לעצור בעדנו. הטרור לא מפחיד אותנו, וגם לא מעניין אותנו. אנו לא יכולים לעצור את החיים שלנו בגלל גל הטרור". 

עוד אמר כי אינו חושש מהחלטת האיחוד האירופי לסמן ולהחרים מוצרים המגיעים מעבר לקו הירוק. לדבריו: "יש לנו הרבה לקוחות שברגע שהם שומעים שהמוצרים מגיעים מישראל, הם חושבים שזה מגיע משטחי הקו הירוק ומהססים לקנות. אנו עונים להם שזה לא אכפת לנו, ושאנו כאן כדי לעזור לכל היהודים שרכישת מזון כשר היא משימה קשה ומורכבת עבורם".

תגיות:כשרגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה