חדשות בארץ

בשורה לנהגים: המהירות המותרת בכביש 6 עולה

החל מיום רביעי הקרוב, תוכלו לנהוג בכביש 6 במהירות של עד 130 קמ"ש לשעה. כך קבע הבוקר שר התחבורה ישראל כץ

אא

שר התחבורה ישראל כץ, חתם היום על תקנה, המתירה נסיעה במהירות של 120 קמ"ש בכבישים מהירים, כך שמיום רביעי הקרוב ניתן יהיה לנהוג במהירות זו בכביש 6. בהתאם לאכיפה של משטרת התנועה, תותר אף נסיעה במהירות של 130 קמ"ש, זאת על מנת למנוע מצב בו פער במכשיר המדידה יוצר אכיפה שגויה.

ואם אתם חוששים שהעלייה במהירות תגרום גם לעליה בתאונות הדרכים – יש כבר מי שדואג להרגיע אתכם במשרד התחבורה. לפי נתונים שהתקבלו במשרד מכבישים בהם הועלתה בעבר המהירות מ-100 ל-110 קמ"ש, לא נרשמה כל השפעה שלילית או הרעה בבטיחותם של הנהגים. להפך, בחלק מהכבישים אף נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים. אולם יש לסייג את הדברים, ולומר שכל זאת בתנאי שהכבישים מותאמים מבחינה בטיחותית לנהיגה במהירות כזו.

ההחלטה על כך, התקבלה כבר בראשית שנת 2014, לאחר שהוגשו לשר התחבורה המלצות שכתבו מומחים כבר בשנת 2010. זאת, לצד המלצה שגיבשה גם חברת כביש חוצה ישראל (כביש 6). התקנות אף אושרו במשרד המשפטים.

על כן, העלאת המהירות המותרת, צפויה להיכנס לתוקפה בקרוב בכבישים מהירים מסוימים נוספים מלבד כביש 6, כדוגמת דוגמת כבישי הרוחב 5, 431, 471 ו-531 וכבישי 1, 2 ו-4. אולם החלטה זו תאושר רק לאחר ששר התחבורה יקיים התייעצות בנושא, עם ראש אגף התנועה במשטרת ישראל. חשוב להדגיש, כי בכבישים בינעירוניים שאינם מהירים - המהירות המותרת תישאר 90 קמ"ש, ולא תעלה, ולכן חשוב לשים לב ולהיות ערים לשינויים, ולשים לב אם מוצב בהם שלט כביש מהיר כחול.

עוד חשוב לציין, כי הנהיגה במהירות האמורה, לא תחול מלכתחילה על כביש 6 כולו, אלא רק על קטעים ממנו. כך שמיום רביעי הקרוב היא תותר רק בקטעי הכביש שבין מחלף עירון בצפון למנהרות חדיד שבדרום. בהמשך, ייהנו מכך גם קטעים נוספים, אולם רק לאחר שיבוצעו בהם מספר עבודות לצורך שיפור הבטיחות.

בהתייחסו להחלטה, אמר היום שר התחבורה כי "העלאת המהירות בכבישים המהירים והבינעירוניים מבוצעת במסגרת אימוץ הנחיות חדשות לקביעת מהירויות הנסיעה בישראל, שגובשו על-ידי צוות מקצועי של מהנדסי תנועה ובטיחות. במסגרת זאת, הותאמה מהירות הנסיעה בכל כביש, בהתאם לתנאי הדרך". במשרד התחבורה מתכוונים להתיר נסיעה במהירות של 120 קמ"ש גם בכבישים מהירים נוספים (בהם שלט כביש מהיר כחול), דוגמת כבישי הרוחב 5, 431, 471 ו-531 וכבישי 1, 2 ו-4. לצורך כך ייבחנו כבישים אלו ויבוצעו בהם התאמות נדרשות לשיפור הבטיחות.

תגיות:כבישיםכביש 6בטיחות דרכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה