חדשות יהדות

הרב מאיה: "תוקפי הרב זמיר נראו כיראי שמים, עם זקנים"

בראיון שהעניק אמש, התייחס הרב משה מאיה שליט"א, לתקיפה שעבר הרב זמיר כהן בבית הכנסת שלו, בו הרצה לפני יומיים במהלך כנס של הידברות. "כל היהדות החרדית ושומרי המצוות צריכה לעשות חשבון נפש", קרא הרב בזעזוע נוכח המקרה

אא

בראיון שהעניק אמש הרב משה מאיה שליט"א, לרדיו קול חי, התייחס הלה למעשה התקיפה המחרידה שהתרחשה לפני כיומיים, עת תקפו אלמונים את הרב זמיר כהן שליט"א, יו"ר הידברות ומגדולי מזכי הרבים בדורנו, לאחר הרצאה שמסר בבית כנסת בדרום תל אביב.

הרב מאיה, המכהן כחבר מועצת חכמי התורה ומכהן כרב בית הכנסת בו הותקף הרב זמיר, הביע זעזוע עמוק מהמקרה וטען כי "נחצה קו אדום קשה מאוד".

"מדי פעם הידברות עושים כנסים בבית הכנסת שלנו", תיאר, "שהוא אחד מהמקומות המרכזיים לתורה בעיר, השיעור מושך קהל גדול וזה מחייה את תל אביב".

הרב זמיר כהןהרב זמיר כהן

לאחר מכן דיבר על הכבוד שיש לנהוג בתלמידי חכמים ועל הצער הגדול מהמעשה שאירע. "רשב"י אמר, ראיתי בני עלייה והם מועטין, …אם שניים הם אני ובני עימהם", ציטט הרב, והמשיך, "ועל אותו רבי אלעזר שמי יכול לעמוד על גדולתו וקדושתו, מסופר בחז"ל, כי לא רצה להיקבר מחשש לתולעים, וכך היה שוכב בעלייה, ואשתו הייתה מטפלת בגופתו ומשחקת בשערו, יום אחד ראתה שיצאה תולעת ונבהלה מאוד, ובלילה הגיע רבי אלעזר לאשתו ואמר לה: אל תדאגי, מגופי לא יצאו תולעים. הסיבה שיצאה תולעת היא בגלל שפעם אחת הייתי נוכח בביזוי תלמיד חכם, ולא מחיתי".

הרב הוסיף לדבר על כבודם של תלמידי חכמים, ואמר כי "מי יכול לתאר את גדולתו של רבי אלעזר, וכל זה לא עזר כשהוא שמע על ביזוי ת"ח ולא מיחא, על זה יצאה תולעת. רבש"ע, איך זה נעשה כ"כ קל בעולם? איפה ירדנו? כל היראת שמים ואהבת תורה לאיפה פרחה? פעם היה אדם מוסר נפשו על כבוד ת"ח, היום כל אחד עושה דין?"

בסיכום דבריו, לאחר מכן, קרא לכל אחד לעשות חשבון נפש בנושא. "בשביל מה הם מבזים, צועקים, מרימים יד, אין לי שום הסבר לזה. הם נראים כיראי שמיים עם זקנים – הם יבואו להכות רב בישראל? כל היהדות החרדית ושומרי המצוות צריכה לעשות חשבון נפש, לאן אנחנו יורדים? ברגע שכבוד התורה יורד אין כלום. אם אין מורא רבך אין מורא שמים".

תגיות:הרב זמיר כהןאלימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה