חדשות בארץ

שמחה מהולה בעצב: שרה ליטמן התחתנה

שבועיים לאחר שאביה ואחיה נרצחו בפיגוע ירי באזור חברון, שרה ליטמן ואריאל ביגל נישאו הערב

אא

בשעה טובה, שרה ליטמן נישאה לבן זוגה אריאל ביגל כדת משה וישראל, שבועיים לאחר שאביה ואחיה נרצחו נרצחו בפיגוע הירי באזור חברון.

אל חתונה הגיעו 800 בני משפחה וחברים, ועוד מאות אנשים טובים שהגיעו כדי לחזק ולעודד את רוחה של הכלה לאחר קריאתה של משפחתה לבוא ולהשתתף בשמחתם. בחתונה משתתפים בין היתר הרבנים הראשיים לישראל, אנשי ביטחון, חברי כנסת ועוד. כדי למנוע אי סדר בזמן החופה והסעודה, הוצבו מחוץ לאולם סדרנים ואנשי אבטחה שידאגו שיתר המשתתפים השונים מרחבי הארץ יכנסו לאחר מכן.

חברות שונות, בעלי עסקים, גמ"חים ועמותות, ארגונים שונים ואנשים פרטיים תרמו המון מתנות וסייעו רבות לזוג הצעיר. היום התפרסם ברשת סרטון בו ניתן לראות, רכב שניתן בחינם ליום החתונה ולשבועיים שאחריה, על ידי חברת "קל אוטו".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בכניסה לחופה, החליף סבה של שרה מיכאל ריגלר את אביה יעקב ליטמן הי"ד. מנחה החופה הקריא את דברי הברכה שהכין האב המנוח יעקב ליטמן הי"ד לכבוד חתונת בתו: "מתוך רוממות והרגשת הקדושה אנו רוצים לזכור את בני המשפחה שלא זכו להיות איתנו ממש בשמחתנו. אנו בטוחים שהם שמחים איתנו בשמחתנו". לאחר מכן המשיך המנחה ואמר: "לדאבון לבנו, לא זכינו שיעקב, אבי הכלה ואחיה נתנאל חי יהיו איתנו ממש בשמחתנו, אבל החופה הזו זועקת מעומק הלב מתוך אמונה שלמה 'יעקב אבינו לא מת, מה זרעו בחיים – אף הוא בחיים'. המתנה הגדולה הזו היא התרופה לשבר ולמכה מול הקמים עלינו לכלותנו. יעקב ונתנאל צופים עלינו מהשמים, שמחים ומאושרים, כי עם ישראל חי! ומצווים עלינו את השמחה מתוך הכאב והייסורים".

שרה הודתה למשתתפים שהגיעו כדי לשמוח בשמחתה: "עד לפני שבועיים אף אחד לא הכיר ולא התעניין בי ובאריאל. אז ברגע אחד ביום שישי, בשיא ההכנות, אבא ואחי נתנאל נרצחו על ידי מחבל אכזר. אין רגע שאני לא מתגעגעת לחיוך של נתנאל ולענווה ולצניעות של אבא, זה ילווה אותי תמיד. אבל דווקא מתוך הכאב, בחודש כסלו, חודש הגבורה לפני חנוכה, נפיץ ביחד עם כל עם ישראל אור עצום של שמחה, נתינה ואהבה שעם ישראל הרעיף עלינו. והעיקר לא לפחד כלל".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

הרב יעקב שפירא ערך את החופה, ובשבע ברכות כובדו שני סבי הכלה, הרב הראשי לישראל דוד לאו, הרב הספרדי של ירושלים הרב עמאר, הרב חיים דרוקמן והרב דב ליאור. על פי מנהג האשכנזים לפני שבירת הכוס מניחים אפר מקלה על ראש החתן, זכר לחורבן ירושלים. במעמד החופה המרגש, נלקח עפר מהאדמה ליד עתניאל, בה נרצחו יעקב ונתנאל ליטמן הי"ד. לנוכח הטקס המרגש, החתן הנרגש פרץ בבכי לאחר שלא יכל לעמוד בהתרגשות.

דודה של שרה, אהרן ריגלר אמר כי: "מדובר בחתונה שמחה ומאושרת. ישנו כאב עצום על הירצחם של יעקב ונתנאל, ועל חסרונם בחתונה. אך הכאב הזה מעצים את השמחה על הקמת המשפחה החדשה. הידיעה והתחושה, שהם יסתכלו עלינו מלמעלה וישתתפו בחתונה, נותנות כוח לזכור את האובדן ולשמוח עם כולם".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

תגיות:פיגועחתונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה