חדשות בארץ

נדיר: אם וביתה ילדו באותו יום ובאותו בית חולים

מקרה מרגש אירע לאחרונה, לאחר שאם ילדה את בנה ה-11, במקביל לביתה, שילדה את ביתה הבכורה באותו היום, בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. עכשיו הן אף חולקות חדר במשך האשפוז. האם: "אמרו לי שחשוב שאהיה עם הילד, אמרתי להם שיש לי עוד ילדה שזקוקה לי"

אא

אם וביתה באותו היום, באותו בית החולים: בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים חולקות אם וביתה את אותו החדר, באותן נסיבות משמחות: שתיהן ילדו באותו היום. בבית החולים נרגשים נוכח המקרה, שנחשב נדיר ולא רואים שם הרבה.

האם, בת ה-42, שהגיעה ראשונה, ילדה בבית החולים את בנה ה-11, ואילו ביתה הגיעה מאוחר יותר, וילדה את ביתה הבכורה, תוך קבלת ליווי צמוד של אימה. בראיון לידיעות אחרונות סיפרו השתיים כי "ידענו שהתאריכים שלנו קרובים, אבל לא דמיינו שנהיה בחדר לידה ביחד", הן צוחקות. "אני הייתי בסוף שבוע 40 והגעתי לבית חולים לביקורת", אומרת האם, בת 42. "היו לי צירים אבל לא חשבתי שאני בלידה כי בדרך כלל בסוף ההיריון יש לי צירים. כשהכניסו אותי לחדר לידה, הבת שלי התקשרה ואמרה שהם בדרך לבית חולים. ברוך השם זכיתי, ילדתי והייתי לצד בתי בלידה שלה".

באותו יום. האם והבת ילדו (צילום: shutterstock)באותו יום. האם והבת ילדו (צילום: shutterstock)

עוד הוסיפה הבת לתאר, כי בתחילה לא חשבה שאימה תהיה איתה בלידה, אולם ככל שמועד הלידה התקרב – הרגישה שזה מה שעומד לקרות. "במהלך ההיריון לא תכננו שהיא תהיה איתי כשאהיה בלידה, כי או שהיא תלד או שהיא תהיה בסוף ההיריון ולא מתאים. אבל השבוע הייתה לי הרגשה שהיא כן תהיה איתי. אם מגיע לבן אדם משהו הוא מקבל אותו".

עבור האם, מדובר בחוויה מרגשת במיוחד, שכן היתה זו לידת הנכדה הראשונה שבה זכתה להיות נוכחת. זאת למרות שסבתא היא כבר הפכה קודם לכן, הודות לבנה הבכור, לו כבר יש שני ילדים. הם אגב, גדולים מהדוד הטרי שזה עתה נולד להם מהסבתא. "את רואה את האלוקות לידך", תיארה בהתרגשות. "יש משהו מפעים בלראות את העוצמה של חיים חדשים שבאים לעולם. אני מברכת כל אמא להיות במעמד הזה, עם כל הקושי לראות את הבת סובלת".

כאמור, גם עבור הצוות הרפואי מדובר במקרה נדיר שלא נצפה כמעט בבית החולים עד כה. "היו לנו מקרים שאמא ובת ילדו אחת סמוך לשנייה", סיפרה מנהלת מחלקת נשים ויולדות בבית החולים, פרופסור דרורית הוכנר. "רואים את זה לפעמים אצל המגזר החרדי, היו לנו גם אחיות שילדו באותו יום, אבל מה שמיוחד פה ששתיהן ילדו באותו זמן, באותו יום, ואפשר לשים אותם באותו חדר".

תגיות:לידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה