ונשמרתם

ביה"ח קפלן: חלה לאחר שנדבק על ידי חתול; חייו ניצלו בזכות לב של סוס

לפני 18 שנים נדבק נחשון בס בחיידק קטלני ומסוכן בגלל חתול שנשך אותו. החיידק פגע בתפקוד ליבו, ובשל התדרדרות במצבו לאחר 18 שנים, הושתל בליבו קרום לב של סוס שהציל את חייו

אא

לפני 18 שנים נחשון בס בן 51 ממזכרת בתיה, יצא מרכבו כדי להציל חתול ששכב על הכביש. כשנחשון הרים את החתול על מנת להצילו מדריסה, ננשך בידו. לאחר הנשיכה נסע נחשון לקופת החולים, שם קיבל טיפול עזרה ראשונה, ואף הודרך כי אם חום גופו יעלה יגיע לקופת החולים.

לאחר ימים אחדים חום גופו של נחשון אכן עלה, ובקופת החולים קיבל מרשם לטיפול אנטיביוטי. לאחר שהטיפול האנטיביוטי לא הועיל, והחלו להופיע קרישי דם בידו, נסע נחשון לחדר המיון בביה"ח קפלן. לאחר בדיקות מקיפות, התברר בביה"ח כי החתול הדביק את נחשון בחיידק קטלני שהגיע אל ליבו של נחשון והתיישב על מסתום ליבו.

על מנת להציל את חייו, בביה"ח ערכו לנחשון ניתוח לב פתוח באופן מידי. במהלך הניתוח הושתל בגופו מסתם מכני במקום המסתם האאורטלי שקרס. ב-18 השנים שחלפו, קיבל נחשון טיפול תרופתי קבוע לדילול דם, והמשיך במעקב תקופתי אצל קרדיולוג.

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

לפני כמה שבועות החל נחשון לחוש ברע, והוא החליט ללכת להיבדק בביה"ח. במחלקת רפואת הלב בביה"ח קפלן, התגלתה בליבו סתימה של 90% באבי העורקים, וקרע מאחורי המסתם התותב. בשל מצבו, הובהל נחשון בדחיפות לניתוח נדיר שארך כמה שעות, בו הושתל בליבו קרום לב של סוס.

ראש הצוות הרפואי שטיפל בנחשון בביה"ח קפלן, ד"ר רון בראונר סיפר: "מדובר בניתוח נדיר במורכבותו. קרום לב של סוס ידוע בעולם כעמיד ויציב לאורך שנים".

נחשון סיכם את האירוע: "ניצלתי פעמיים בחיי, לאחר שהגעתי לביה"ח במצב של סכנת חיים בדקה ה-90. למרות הכל, גם היום אם אראה חתול בכביש, אעצור בדרך כדי להציל אותו מדריסה".

תגיות:בית חוליםחתולחיידק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה