חדשות בארץ

הראשל"צ גינה בחריפות תקיפת הרב זמיר כהן: "חציית קו אדום"

לאחר שאמש הותקף באכזריות הרב זמיר כהן שליט"א, בידי פורעים חמושי סכינים לאחר הרצאה שמסר בתל אביב – הבוקר יוצא הראשון לציון בגינוי חריף כנגד המעשה, וטוען: "מדובר בחלק ממסע הסתה אלים, ו'כל המבזה תלמידי חכמים אין לו רפואה למכתו'"

אא

הראשון לציון מגיב על תקיפתו של הרב זמיר כהן: הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף שליט"א, הגיב הבוקר בחריפות על התקיפה האכזרית שאירעה אמש, במהלכה ניסו לפגוע ברב זמיר כהן שליט"א לאחר הרצאה שמסר בתל אביב. 'כיכר השבת' מדווח כי הראשל"צ התבטא בחריפות נגד המעשה והגדיר אותו כ"חציית קו אדום וחלק ממסע הסתה אלים".

בהתייחסו לכך הבוקר, אמן הראשל"צ כי "תקיפתו החמורה של הרב זמיר כהן אמש היא בגדר חציית קו אדום וחלק ממסע הסתה אלים הנמשך זמן רב של אנשים שאינם בוחלים באמצעים ומנסים לכפות את עצמם על הציבור ותוקפים תלמידי חכמים באלימות פיזית ומילולית, וכבר אמרו חז"ל, 'כל המבזה תלמידי חכמים אין לו רפואה למכתו' והדברים אמורים גם על מי ששותק על ביזוי תלמיד חכם".

אמש, כאמור, לאחר הרצאה שמסר הרב בשעות הערב, בבית הכנסת של הרב משה מאיה, "היכל דוד", בתל אביב, הוא הותקף באלימות פיזית קשה, בידי פורעים חמושי סכינים. הרב, הינו יו"ר ארגון הידברות ואחד מגדולי מזכי הרבים בדורנו.

התקיפה אירעה עם סמוך לצאתו מהדרשה, אז הותקף הרב פיזית בידי ארבעה אנשים ועוזרו של הרב אף נחתך בידו. תלמידים של הרב שנכחו במקום מיהרו להבריח אותו מאחת מהכניסות ולהזעיק את כוחות המשטרה.

זו עצרה את החשודים, שאחד מהם הצליח להימלט, ומצאה על גופם סכינים וגז מדמיע, בהם התכוונו לבצע את זממם. הרב הוברח למכוניתו ונהגו נסע מהמקום. רכבו של הרב ניזוק, לאחר שאדם עם קסדה שבר את המראה ברכב של הרב, כשהרב היה בפנים. כמו כן, העבריינים אף שברו את המשקפיים לאחד ממלווי הרב בהידברות.

"ליוויתי את הרב מהבמה, אנשים עמדו ולחצו לו ידיים", מספר אחד ממלווי הרב שנכחו בעת התקיפה. "פתאום מישהו דחף אותי. אמרתי לו 'סליחה, למה לדחוף?', הוא התעלם, ניגש לרב ושאל מה דעתו על אמנון יצחק. הרב אמר שישיב לו בחוץ. פתאום באו שני גברתנים ודחפו אותי. קלטתי שקורה כאן משהו. תוך שניות ספורות הם דפקו לי קסדה בראש, שברו לי את המשקפיים, התחילו להשתולל וצעקו לעבר הרב זמיר 'אתה פלסטינאי! אתה רשע!' - אותם כינויים שאמנון יצחק הדביק לו לאחרונה".

עוד הוסיף, כי "הם הקיפו את הרב במן שרשרת, כמו חגורה. בשלב הזה בא אחד הנוכחים, דחף אותם במהירות, הוציא את הרב והבריח אותו מדלת אחרת. התחילה מהומה. אותם פורעים קלטו שהרב יצא מדלת החוצה, רצו לכיוון האוטו של הרב, ואחד מהם ניסה לנפץ את השמשה הצמודה לנהג עם הקסדה. האוטו הזדעזע, שמענו ממש בומים. הנהג של הרב נתן גז והם נסעו מיד. כאן החלה מהומה, עד שהגיעו השוטרים ועצרו את הפורעים".

הרקע לתקיפה, הוא ככל הנראה דברי הסתה שהפיץ אמנון יצחק לאחרונה כנגד ארגון הידברות, וכנגד הרב בעצמו, אותו כינה "פלסטיני" ו"נוכל". אולם בסביבתו ממהרים להכחיש כל קשר למקרה וטוענים כי "אנו בוחלים בכל אלימות ואין שום קשר אלינו בעניין זה, מן הסתם יתברר שהמתלוננים תקפו את המותקפים".

גם בארגון "הידברות" כאמור הגיבו לתקיפה, וטענו כי "התקיפה האלימה והברברית הגיעה לאחר מספר ימים שבהם תקף אמנון יצחק את הרב זמיר כהן באופן ברוטלי ומשולל כל רסן, בהמשך למתקפותיו בשנים האחרונות כלפי גדולי ישראל. הסתה זו עודדה מן הסתם גורמים עבריינים שהאמינו לדברים השקריים שהופצו, ואת תוצאותיה המצערות ראינו אמש".

ממשטרת מחוז תל אביב נמסר בתגובה למקרה כי "מהומה בבית הכנסת ברחוב מרגולין בתל אביב הביאה למעצרם של ארבעה חשודים בגין תקיפה וקטטה במקום ציבורי. מדובר בדרשה שניתנה ע"י אחד הרבנים אשר ככל הנראה לא מצאה חן בעיני חסידיו של רב אחר ואלו בסיום הדרשה גידפו את נותן הדרשה ואף תקפו אותו".

עוד נמסר כי "שוטרי תחנת שכונות שהוזעקו למקום עצרו ארבעה חשודים בשנות העשרים לחייהם תושבי צפת, בני ברק ושניים מהם מירושלים. החשודים יובאו הבוקר לביהמ"ש השלום בתל אביב לדיון בהארכת מעצרם".

תגיות:הראשון לציוןהרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה