חדשות יהדות

תוצאות ההסתה: הרב זמיר כהן הותקף בתל אביב. "אנשים חשבו שזה פיגוע"

בעקבות מתקפה משוללת רסן כלפי הרב זמיר כהן, הותקף הרב אמש בבית כנסת בתל אביב. אחד ממלווי הרב נפצע. בכיסי אחד התוקפים נמצאה סכין ארוכה

  • י"ב כסלו התשע"ו
אא

זעזוע והלם מהשפל החדש שאליו מגיעים גורמים עברייניים: הרב זמיר כהן, הותקף אמש (שלישי) בבית הכנסת "היכל דוד" בתל אביב, אותו מנהיג חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב משה מאיה. בית משפט השלום בתל אביב נענה היום לבקשת המשטרה, והאריך את מעצרם של התוקפים, עד ליום שישי הקרוב.

לקראת סיום ההרצאה שמסר הרב זמיר, פרצו לבית הכנסת חמישה עבריינים, אשר תקפו את הרב ואת מלוויו באלימות פיזית קשה. תלמידי הרב הבריחו אותו במהירות לרכבו, אך העבריינים תקפו גם את רכבו של הרב, וגרמו נזק לשמשה. למקום הוזעקה המשטרה, והמתפרעים נעצרו והובאו לתחנת המשטרה.

 
התקיפה האלימה והברברית הגיעה לאחר מספר ימים שבהם תקף אמנון יצחק את הרב זמיר כהן באופן ברוטלי ומשולל כל רסן, בהמשך למתקפותיו בשנים האחרונות כלפי גדולי ישראל. הסתה זו עודדה מן הסתם גורמים עברייניים שהאמינו לדברים השקריים שהופצו, ואת תוצאותיה המצערות ראינו אמש.

ר' משה עזרא, יו"ר הנהלת בית הכנסת "היכל דוד", סיפר את השתלשלות העניינים אמש: "ערכנו כאן ערב עם הרב זמיר והרב פנגר. נתלו מודעות, הציבור המתינו לכנס של זיכוי הרבים, ורבים הגיעו גם מרחוק. תחילת הערב המקום היה מלא, ובסך הכל נכחו 300 אנשים כשהרב זמיר הגיעו. הרב נתן הרצאה מרתקת בפני ציבור שרובו חילוני. אחרי שעה של הרצאה, בזמן היציאה - כמו תמיד, כשתלמיד חכם יוצא, אנשים באים לבקש ברכה. היתה מן המולה. במרחק 3 מטרים מהרב ראיתי התקהלות ושמעתי צעקות. חשבתי שיש עומס או אפילו פיגוע. רצתי לפתוח את הדלת השנייה כדי להוריד את הלחץ, ופתאום ראיתי הנפת ידיים. ראיתי אדם מאיים עם אגרופים מונפים באוויר. ניגשתי אליו ללא מגע, וביקשתי שיעזוב את המקום. הוא אמר 'מי אתה בכלל? תוריד את הכיפה! אנחנו תלמידים של הרב אמנון יצחק! עושים לו עוול!'. אמרתי לו 'מה אתה רוצה ממני? אני גבאי במקום'. הוא דחף אותי ונפצעתי ביד.

אחד ממלווי הרב, שנפצע במהלך התקיפהאחד ממלווי הרב, שנפצע במהלך התקיפה
 
"חשבתי שכאן נגמר הסיפור. אבל אנשים חשבו שזה פיגוע של ערבים, והתחילו לברוח מהמקום. למטה הסתבר שעוד אנשים באו לאותה מטרה, ואדם עם קסדה שבר את המראה ברכב של הרב זמיר, כשהרב היה בפנים. העבריינים שברו את המשקפיים לאחד ממלווי הרב בהידברות. התקשרתי למשטרה, ואחרי כמה דקות הגיעו ניידות. בין לבין ראיתי נשים חילוניות שאמרו לאחד הפורעים 'אתה יותר גרוע מערבי'. אחרים התפלאו - 'כך חרדים מתנהגים?!'.

"כשהגיע השוטר, פקד בשם ירון לונדון, הוא חיפש באחד הכיסים של אותם אנשים, ומצא סכין ארוכה וגז מדמיע. זה פשוט מזעזע. השוטרים עצרו את אותם אנשים, ואזקו אותם. היו ארבעה עצורים, ואחד ברח - אותו אחד עם הקסדה. לאחר מכן שמעתי מעדויות של אנשים שבעל הקסדה הלבנה רצה להטיח אותה בראש הרב, אבל לא הגיע מספיק קרוב.

"גם את הבבא אלעזר זצ"ל רצח אדם חרדי. אנשים כעסו, כאב להם לראות דבר כזה בהיכל הקודש. בחוץ אנשים צעקו "יש פיגוע! יש פיגוע!". רואים גם שזה היה מתוכנן - מאותם מתקיפים היה מישהו שצילם, וכל מי שדיבר מהידברות - הוא הפנה אליו את המצלמה.

עובד הידברות, שליווה את הרב זמיר כהן ברדתו מן הבמה, משחזר את מאורעות הערב. "ליוויתי את הרב מהבמה, אנשים עמדו ולחצו לו ידיים", הוא מספר. "פתאום מישהו דחף אותי. אמרתי לו 'סליחה, למה לדחוף?', הוא התעלם, ניגש לרב ושאל מה דעתו על אמנון יצחק. הרב אמר שישיב לו בחוץ. פתאום באו שני גברתנים ודחפו אותי. קלטתי שקורה כאן משהו. תוך שניות ספורות הם דפקו לי קסדה בראש, שברו לי את המשקפיים, התחילו להשתולל וצעקו לעבר הרב זמיר 'אתה פלסטינאי! אתה רשע!' - אותם כינויים שאמנון יצחק הדביק לו לאחרונה. הם הקיפו את הרב במן שרשרת, כמו חגורה. בשלב הזה בא אחד הנוכחים, דחף אותם במהירות, הוציא את הרב והבריח אותו מדלת אחרת. התחילה מהומה. אותם פורעים קלטו שהרב יצא מדלת החוצה, רצו לכיוון האוטו של הרב, ואחד מהם ניסה לנפץ את השמשה הצמודה לנהג עם הקסדה. האוטו הזדעזע, שמענו ממש בומים. הנהג של הרב נתן גז והם נסעו מיד. כאן החלה מהומה, עד שהגיעו השוטרים ועצרו את הפורעים".

מהמשטרה נמסר: "מהומה בבית הכנסת ברחוב מרגולין בתל אביב הביאה למעצרם של ארבעה חשודים בגין תקיפה וקטטה במקום ציבורי. מדובר בדרשה שניתנה ע"י אחד הרבנים אשר ככל הנראה לא מצאה חן בעיני חסידיו של רב אחר ואלו בסיום הדרשה גידפו את נותן הדרשה, ואף תקפו אותו. שוטרי תחנת שכונות שהוזעקו למקום עצרו ארבעה חשודים בשנות העשרים לחייהם - תושבי צפת, בני ברק ושניים מהם מירושלים. החשודים יובאו הבוקר לביהמ"ש השלום בתל אביב, לדיון בהארכת מעצרם".

תגובת ארגון הידברות: "מילים, כפי שנוכחנו אמש, מסוגלות להרוג. אין ספק שההסתה של אמנון יצחק מהתקופה האחרונה, קללותיו ושפת הביבים שבה הוא משתמש, הגיעה גם לאותם עבריינים אשר התקיפו את הרב ואנשיו. אחד הפעילים צעק 'פלסטיני!', ובכך חשף את מקורות ההשראה שלו – הרצאות ההסתה של אמנון יצחק. אנו מקווים שהמשטרה תמצה את הדין עם האחראים לכך. ארגון הידברות מתנהל ביושרה, מתוך רצון לקדש שם שמיים ולהפיץ יהדות ברבים. איננו מתכוונים להיגרר לאותם מקומות נמוכים, ובכל מקרה נמשיך ביתר שאת בזיכוי הרבים, בהצגת היהדות האמיתית, ובדבקות בדרכנו – 'דרכיה דרכי נועם, וכל נתיבותיה שלום'".

המשטרה מבקשת שכל מי שהיה עד לאירוע, ויש לו תמונות וסרטונים המתעדים את המהומה, לפנות אל משטרת השכונות, דרך בר לב 100 בתל אביב, בטלפון 03-6304444.

 

תגיות:עברייניםתקיפהפליליםהרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה