ונשמרתם

הכנסת מנסה למצוא פתרון לקדחת מלטה בישראל

2 בני אדם נפטרו כתוצאה מקדחת מלטה בישראל, לאחר שנדבקו מבעלי חיים. ועדת הבריאות של הכנסת דנה בצעדים לביעור המחלה

אא

ועדת הבריאות של הכנסת התכנסה לדיון בנוגע לפעולות משרדי הממשלה והרשויות לביעור מחלת ברוצלוזיס (קדחת מלטה) בישראל.

קדחת המלטה נגרמת על ידי חיידקים המתאכסנים בבעלי החיים, ומדביקים בני אדם באופן ישיר על ידי מגע עם הפרשות בעלי החיים, בעת אכילת בשר נא, וחלב לא מפוסטר מבעלי החיים הנגועים. עיקר התחלואה במחלה בישראל היא בקרב המגזר הבדואי, בו נפוצה צריכת מוצרי חלב לא מפוסטרים, לצד גידול צאן ובקר באופן לא מפוקח וללא הקפדה על חיסון מפני המחלה. המחלה מופיעה בצורה קלה אצל בעלי החיים, אך בצורה חמורה יותר בקרב בני האדם.

ראש השירותים לבריאות הציבור, פרופסור איתמר גרוטו אמר בדיון כי כתוצאה מהמחלה אירעו שני מקרי מוות של בני אדם בעשור האחרון. היועצת למנהל השירות הווטרינרי במשרד החקלאות, ד"ר אניאלה גלבוע אמרה כי בעקבות פעולות משרד החקלאות, חלה ירידה של כ-40% בתחלואה במחלה בשנת 2015 ביחס לשנה שקדמה לה. לדבריה: "קשה לאתר ולזהות את המחלה, ולכן קשה להגיע לאפס מקרי מחלה".

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, ח"כ אלי אלאלוף קיבל משר האוצר תקציב מיוחד של 50 מיליון שקלים כחלק מהמאצים לבער את המחלה. רפרנט חקלאות במשרד האוצר, עלי בינג אמר בדיון כי: "התקציב שנמסר כרגע הוא חד פעמי, ואין כספים נוספים שהוקצו לשנת 2017". ח"כ אלאלוף השיב כי נדרש תקציב עבור שנים, ולא תקציב חד פעמי. לדבריו משרד החקלאות נדרש להכין תכנית רב שנתית למיגור המחלה.

יו"ר אגודת מגדלי הצאן הבדואים באזור הנגב, מוחמד אבו פרחה אמר בדיון כי מגדלי הצאן חוששים שהתחלואה רק תעלה. לדבריו אין שיתוף פעולה של הרשויות עם מגדלי הצאן, ואין להם לאן לפנות את הפגרים.

יו"ר הועדה, ח"כ אלאלוף הודיע כי הוועדה תמשיך לעקוב אחר הנושא, ותקיים סיור מיוחד בשטח בחודשים הקרובים.

תגיות:כנסתמחלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה