סיפורים אישיים

"הערבי שלף סכין, ואני ראיתי את המוות מול העיניים"

לא ייאמן אילו ניסים ונפלאות עוברים על עם ישראל בימים אלו, בין אם אנחנו שומעים עליהם ובין אם לאו: מכתב מרגש הגיע אלינו לאחרונה, ואתם מוכרחים לקרוא אותו. במכתבו, מספר לנו הגולש על נס מדהים ומעל לטבע, שהתרחש בדרך לקבר דוד המלך – כיצד ניצלו אב ובנותיו מהדוקר הערבי

אא

"ברצוני לשתף אתכם בסיפור אמיתי, נס פלאי ששמעתי אמש במוצש"ק פרשת לך לך. הסיפור הזה בוודאי יביא לחיזוק גדול, בפרט בתקופה הלא פשוטה בה אנו מצויים. אקדים ואומר שהיות וזיכני הקב"ה להסתופף בציונו הקדוש של דוד המלך ע"ה, ולהיות מהמתגעגעים ומתפללים על מלכות בית דוד – לא פעם אני זוכה לשמוע סיפורי ניסים וישועות.

אולם הסיפור ששמעתי אמש מכלי ראשון, הווי אומר מהאדם שחווה את החוויה בעצמו - הוא סיפור יוצא דופן במיוחד. וכך סיפר היהודי היקר, ישעיהו שמו, ליושבי המקום (ואנוכי ביניהם): כמדי מוצאי שבת, אנחנו נוהגים להגיע לסעודת מלווה מלכה בציון דוד המלך, וגם השבוע יצאתי מביתי בשכונת נחלאות ביחד עם שתי בנותיי, כשפנינו מועדות לעבר הציון הקדוש בצעדה רגלית. פתאום, באחת הסמטאות של שוק מחנה יהודה, הגיח צעיר ערבי וסכין בידו. הוא התנפל עלינו עם תאוות רצח בעיניו, תוך כדי שהוא צורח: 'איטבח אל יהוד, איטבח אל יהוד'.

המקום היה שומם מאדם, ללא נפש חיה שיכולה לבוא לעזרתנו. כבר התחלנו לראות את המוות מול העיניים. מהפחד, התחילו בנותיי לצעוק צעקות אימים, ואני נותרתי על עומדי כאילם. הפחד שיתק אותי, ולא הצלחתי לחשוב על תגובה או דרך פעולה הגיונית.

אני לא יודע מאיפה זה בא לי, אבל דווקא באותם רגעים של חוסר תקווה, ייאוש טוטאלי ופחד משתק – התבוננתי עליו במבט זועם והתחלתי לזעוק כלפיו, כאחוז אמוק: " לא! אתה לא עושה לנו את זה, אנחנו בדרך לדוד המלך!  אתה לא יכול לעשות לנו את זה, אנחנו הולכים כעת לדוד המלך!!!"

קבר דוד המלך (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)קבר דוד המלך (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

לרגעים חשבתי שהערבי ימ"ש יקבל תוקף חזק יותר לפגוע בנו, אבל בסיעתא דשמייא גדולה ומעל הטבע ממש – ראינו איך המבט בעיניו משתנה ועוטה פחד בלתי מוסבר. הערבי ברח מהמקום כל עוד נפשו בו, כשהוא משאיר אותנו מאחוריו - ללא פגע.

היינו בהלם, המומים מהנס העצום שהתרחש עמנו. בזכות הסעודה לכבוד דוד המלך, עליה הקפדנו במסירות נפש אמיתית מדי שבוע בשבוע - הרגשנו שהקב"ה שלח אלינו את דוד המלך בעצמו, כדי שילווה וישמור אותנו מכל רע. מידה כנגד מידה ממש".

את הסיפור הזה מפי ישעיהו, שמעתי אינספור פעמים במהלך אותה סעודה. כולנו התרגשנו מאוד מהנס הגדול שאירע עמו ועם בנותיו, ואני בטוח שזה נס אחד מני רבים - שמתרחשים עם עם ישראל מדי יום". 

תגיות:נסהשגחה פרטיתקבר דוד המלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה