חדשות בעולם

מה גרם לכל-בו בגרמניה להחזיר למדפים מוצרי התנחלויות?

אחרי הסערה שעורר אמש כשהודיע על החלטתו להוריד מהמדפים מוצרי התנחלויות - בכל-בו "קה-דה-ווה" בברלין, הודיעו על החזרת המוצרים ואף פרסמו התנצלות: "פעלנו באופן נחפז ולא רגיש"

אא

המוצרים המסומנים יוחזרו למדפים: הכל-בו "קה-דה-ווה" (KaDeWe), השני בגודלו בגרמניה, הודיע שחזר בו בו מהחלטתו על החרמת מוצרי התנחלויות, והחזרתם למדפים. זאת, על רקע הודעה שפרסם יממה קודם לכן, כי בכוונתו להחרים את כל מוצרי ההתנחלויות המסומנים, הודעה שעוררה סערה רבה.

הסערה החלה, לאחר שאמש דווח ב"דר שפיגל" הגרמני, כי הכל-בו היוקרתי, השני בגודלו באירופה, החליט להסיר מהמדפים את מוצרי ההתנחלויות, עד להסדרת נושא סימון המוצרים, לפי הנחיית האיגוד האירופי. זאת למרות שמקימה של הרשת היה סוחר יהודי בשם אדולף יאנדורף.

כל-בו "קה-דה-ווה"כל-בו "קה-דה-ווה"

ה"קה-דה-וו" (קיצור של Kaufhaus des Westens "שמשמעו, "חנות הכלבו של המערב"), היא החנות השניה בגודלה בכל רחבי אירופה, אחרי "הרודס" הבריטית. לרשת חנויות ענק, שגודלן עולה על 60 אלף מ"ר, ומבקרים בה מדי יום בין 40 ל-50 אלף לקוחות, כשעל מדפיה נמכרים כ-380 אלף מוצרים.

כאמור, לאחר הסערה התקשורתית שעוררה הצהרתה, החליטה הרשת על שינוי ההחלטה ואף פרסמה התנצלות. "שמונת היינות הישראליים יוחזרו מיד למבחר החנות", נמסר מהנהלת הרשת. "המקרה נבע מהמלצות של האיחוד האירופי, שגרמו לחנות לפעול באופן נחפז ולא רגיש. אנו מצרים על אופן התנהלות שגויה זו מצד קבוצת קה-דה-ווה שהביאה לחוסר ההבנה שנוצר ומתנצלים על כך. קה-דה-ווה מציג מבחר בינלאומי של מוצרים, בו אנו גאים מאוד. חלק ממבחר זה הוא כמובן מגוון רב של יותר מ-200 מוצרים מישראל .הקה-דה-ווה הוא סמל לקוסמופוליטיות ובינלאומיות. אנו דוחים אפליה וחוסר סובלנות מכל סוג שהוא".

ההחלטה על חיוב סימון המוצרים בנציבות האיחוד האירופי התקבלה כבר בחודש ספטמבר השנה, אולם יצאה אל הפועל רק לאחרונה. לפיה, יש חובה לסמן מוצרים המיוצרים בשטחים הכבושים מ-1967, ובהם התנחלויות, אזורי מזרח ירושלים וגם רמת הגולן.

עוד הוסיפו באיחוד, כי הכיתוב של סימון המוצרים חייב להיות ברור ולכלול את המילים "התנחלות ישראלית". באופן דומה, גם מוצרים המיוצרים בעזה חויבו בסימון שכזה, שמאוזכרות בו בצורה ברורה המילים "תוצרת הגדה המערבית / עזה". לדברי בכירים ישראלים, הסיבה לכך היא שמדובר במסמך פוליטי המעוניין להזכיר לכל כי מדובר בכיבוש בעזה או לחילופין, שהיא כביכול תחת מצור ישראלי.

תגיות:התנחלויותגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה