חדשות בארץ

אישום כנגד תכנית ילדים חדשה: "בלתי הולמת"

ח"כ מיקי זוהר פנה לאחרונה לוועדת החינוך של הכנסת, בטענה לשידור של תכנית ילדים שמלאה בתכנים בלתי הולמים. בתגובה, תתכנס מחר הוועדה לדון בתלונתו. זוהר: "זהו ניסיון להנחיל תרבות של מתירנות חסרת אחריות מאחורי גבם של ההורים"

  • י' כסלו התשע"ו
אא

מחדל נוסף בסינון תכנים לילדים: רק לפני שבועיים דיווחנו לכם על מחקר חדש של רופאי ילדים בישראל, הקוראים להגביל את הצפייה של ילדים בטלוויזיה, בשל הנזק הרב הכרוך בה. היום מתפרסמת ידיעה נוספת, המחזקת את הנזק הרב הטמון בצפייה של ילדים בטלוויזיה.

לפי הידיעה, פנה לאחרונה ח"כ מיקי זוהר לוועדת החינוך של הכנסת, על מנת להתלונן על תכנית ילדים חדשה המשודרת בימים אלה בערוץ הילדים, ומלאה לדבריו ב"תכנים בלתי הולמים". לדבריו של זוהר, התכנית אף מוגשת בידי "נערים בגילאי 12-15 המציגים לילדים את התכנים הרגישים ללא שום גורם מתווך מבוגר או מומחה".

בתוך כך, התבטא זוהר בחריפות כנגד התכנית, באמרו כי "נדהמתי לגלות שבערוץ שילדיי הקטנים צופים בו מידי יום, משודרת תכנית העוסקת בנושאים שרחוקים מלהיות מתאימים לגילם". עוד תיאר, כי "זהו ניסיון להנחיל תרבות של מתירנות חסרת אחריות מאחורי גבם של ההורים שסומכים על הערוץ ועל הרגולציה שידאגו להתאים את התכנים לקהל היעד. ערוץ הילדים מועל באמונם של ההורים כאשר הוא חושף את ילדינו לנושאים של מיניות ועוד באמצעות בני נוער שכלל אינם בשלים בעצמם 'לחנך' ילדים אחרים בנושאים אלה. מקומה של התוכנית אינה בערוץ הילדים ואני מצפה מהנהלת הערוץ והגורמים המפקחים עליו להתייצב בוועדה ולתת תשובות להורים המודאגים".

עוד הוסיף כי "צריך לזכור שגיל הצופים הממוצע בערוץ נע בין חמש לעשר והתכנית משודרת בשעה 20:30, כשאזהרת הצפייה ממליצה לילדים מעל גיל 8 לצפות בתכנית".

בשל כך, תתכנס מחר (שני) ועדת החינוך של הכנסת, על מנת לדון בתלונתו של זוהר. את הישיבה המיוחדת, זימן בעקבות פניית תנועת "שומרים על הילדים", הקוראת לפיקוח הדוק יותר על התאמת תכנים לילדים. אל הוועדה זומנו גורמי האכיפה השונים האמונים עד כה על צנזור והנגשת תכניות לילדים. הגורמים ידרשו לתת מענה לשאלה כיצד תכנים אלה מונגשים לילדים ללא כל פיקוח.

בין השאר, הוזמנו לדיון יו"ר המועצה לשידורי הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב, מנהלת ערוץ הילדים הילי חורב קסוטו, סמנכ"ל תוכן בהוט יורם מוקדי ומנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר.

כאמור, גם במחקר האחרון שפרסם איגוד רופאי הילדים בישראל, נקבע כי בכוחה של צפייה ממושכת בטלוויזיה לגרום לשלל נזקים הנובעים מחשיפה למסכים, בהם עליה בשכיחות השמנה, הפרעות קשב וריכוז, התמכרות למסכים, הגדלת תחושת הבדידות ועוד.

עוד ממליצים הרופאים, גם לפקח על התכנים שהילדים צופים בהם ואף להיות נוכחים פיזית לידם בשעת הצפייה ולוודא שלא מדובר בתכנים שאינם מותאמים לילדים רכים ושאפילו קצב שינוי הסצנות אינו אגרסיבי מדי עבורם.

על כך התבטא גם פרופסור איתן כרם, מנהל בית החולים להדסה, באמרו כי "הילדים זקוקים להורה לצורך התפתחות קוגניטיבית ורגשית, בעוד השהייה מול המסכים לבד מגבירה אצלם את תחושת הבדידות. ההורים צריכים לבלות עם הילדים יותר בסיפור, ביצירה ובמשחקי דמיון. הנתונים בארץ מראים כי ההורים אינם מודעים להשלכות השליליות של הצפייה הפאסיבית, ואני מקווה שבעקבות ההמלצות המצב ישתנה".

אז מה אפשר לעשות כדי לשנות את המצב? הרבה! ערוץ הידברות מתכנן הפקת מאות תכניות חינוכיות וערכיות לילדים, באולפן חדש ומשוכלל. אבל בשביל להוציא את התכנית לפועל - אנחנו צריכים אותך! לפרטים הקליקו כאן

תגיות:טלוויזיהצפייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה