חדשות בעולם

אבסורד: בית הספר אסר על הילדה העיוורת להגיע עם מקל נחייה

בית ספר מקומי בבריסטול שבאנגליה, אסר על לילי גרייס הופר - ילדה עיוורת בת שבע בלבד - להגיע עם מקל נחייה לבית הספר. הסיבה: המקל שלה מהווה 'מכשול', למורים ולתלמידים שעוברים במסדרונות בית הספר. כדי לעגן את החלטתו באסמכתא מקצועית, בית הספר הגדיל לעשות ושכר 'מומחה להערכת סיכונים', שהסתובב בבית הספר ועקב אחר השתלבותה של הופר, בין הילדים והמורים

אא

בית ספר מקומי בבריסטול שבאנגליה, אסר על לילי גרייס הופר - ילדה עיוורת בת שבע בלבד - להגיע עם מקל נחייה לבית הספר. הסיבה: המקל שלה מהווה 'מכשול', למורים ולתלמידים שעוברים במסדרונות בית הספר. כדי לעגן את החלטתו באסמכתא מקצועית, בית הספר הגדיל לעשות ושכר 'מומחה להערכת סיכונים', שהסתובב בבית הספר ועקב אחר השתלבותה של הופר, בין הילדים והמורים. 

לילי גרייס הופר. עיוורת בת שבע שתצטרך לוותר על מקל הנחייה בתחום בית הספרלילי גרייס הופר. עיוורת בת שבע שתצטרך לוותר על מקל הנחייה בתחום בית הספר

פסיקתו הבלתי מעורערת של 'המומחה' הייתה אחת: שימוש במקל בשטח בית הספר הוא סכנה, ולכן חובה על לילי הקטנה להתהלך עמו, כשהיא בליווי מבוגר בלבד. "אני לא מבינה מאיפה נובעת ההחלטה הזו, אבל ברור לי שזה בדיוק מה ש'חסר' כדי להרחיק את הילדים מלילי, סופית. ילדים שיראו מבוגר צמוד אליה בכל פעולה שהיא עושה, לא ירצו לשחק איתה. זה ידחה אותם. גם ככה מדובר בילדה עם מגבלה שמקשה עליה להשתלב במסגרת רגילה, אז למה להקשות יותר?".

לפני שקיבלה את מקל הנחייה, השתמשה לילי-גרייס בגליל קרטון קשיח.  "כשהיא קיבלה ממני את מקל הנחייה במתנה, לא הייתה מאושרת ממנה", מספרת אמה. "זה שינה את חייה מן הקצה אל הקצה, והיא הרגישה שזה הופך אותה ל'ילדה רגילה' שיכולה להסתדר בעצמה. אף הורה ואף תלמיד לא התלוננו על כך שהילדה שלי מפריעה להם במסדרונות, ולכן אני לא מבינה מה בית הספר מנסה להשיג באמצעות שלילת הזכות המינימלית הזו. יש פה משהו משובש לגמרי אם הם לא שמו לב שדאגה לבטיחות שאר הילדים, גובלת בגרימת תחושת מרמור לילדה עיוורת בת שבע, שחייבת להשתמש במקל נחייה".

תגיות:עיוורוןעיוורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה