חדשות בארץ

אמש: טקס לציון שנה לטבח בהר נוף

בטקס, הוסר לוט מיוחד שנקבע במיוחד לרגל המעמד ולזכר הנרצחים. בטקס נכחו בין היתר גם המשפחות השכולות, ראש העיר ניר ברקת, ובני משפחתו של השוטר זידאן סייף, שנהרג בעת שניסה להגן על המתפללים

אא

שנה לטבח בהר נוף: אמש נערך טקס לציון שנה (לועזית) לטבח המתפללים בבית הכנסת "בני תורה" בשכונת הר נוף שבירושלים.

בטקס, נכחו רבנים וראשי הקהילה, המשפחות השכולות, הפצועים מהפיגוע – שרבים מהם עדיין מתמודדים עם השלכות הפציעות מהטבח, ראש העיר ניר ברקת, מפקד מחוז ירושלים במשטרה- ניצב משה אדרי, וגם בני משפחתו של השוטר הדרוזי זידאן סייף, שנהרג בעת שניסה להגן על המתפללים מפני המחבלים.

שנה לטבח בהר נוף (צילום: פלאש 90)שנה לטבח בהר נוף (צילום: פלאש 90)

בטקס הוסר לוט מיוחד שנקבע במיוחד לרגל המעמד ולזכר הנרצחים. על הלוט נכתבו שמות הנרצחים: "לזכר הרב אברהם גולדברג, הרב משה טברסקי, הרב אריה קופינסקי, הרב חיים רוטמן, הרב קלמן לוין, שנרצחו במקום זה בפיגוע חבלני בעומדם בתפילה עטורים בטלית ותפילין".

כמו כן, הוזכר גם השוטר הדרוזי, "רס"מ זידאן סייף, שנפל בעת מילוי תפקידו, תוך סיכון וחתירה למגע עם המחבלים".

רב הקהילה, הרב יצחק רובין, שנשא דברים בטקס אמר כי "הקמת המצבה אומרת לעולם כולו שלא נשכח את יקירינו, שנפלו על קידוש שם השם ובמסירות נפש".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

גם ראש העיר ניר ברקת התבטא ואמר כי "את מטרת הרצח השיגו שונאינו, אבל את מטרתם לשתק ולהפחיד אותנו ולהבריח אותנו מירושלים ומישראל - לא השיגו ולא ישיגו."

כזכור, הרצח אירע לפני כשנה, בעת ששני מחבלים נכנסו בשעת בוקר מוקדמת לבית הכנסת "בני תורה" בשכונת הר נוף שבירושלים, בשעה שעמדו והתפללו בו יהודים רבים. המחבלים טבחו במתפללים בגרזנים, וכתוצאה מכך נהרגו ארבעה מתפללים, והחמישי בהם, הרב חיים רוטמן הי"ד, נהרג לפני כחודש מפצעיו בעקבות הטבח. כמו כן, נפצעו שמונה מתפללים, ארבעה מהם במצב קשה. המחבלים חוסלו בתום קרב יריות עם המשטרה, במהלכו נהרג גם השוטר הדרוזי זידאן סייף, בעת שניסה להגן על המתפללים.

אזכרה לנרצחי הטבח בהר הנוף (צילום: פלאש 90)אזכרה לנרצחי הטבח בהר הנוף (צילום: פלאש 90)

תגיות:הר נוףטבח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה