חדשות בעולם

פוטין למען היהודים: חוק חדש נגד אנטישמיות ביוזמת פוטין עבר בקריאה שניה ושלישית

חוק חדש ברוסיה קובע כי אסור להסית באמצעות ציטוטים מספרי קודש יהודים. החוק עבר בבית המחוקקים הרוסים בקריאה שניה ושלישית ויכנס לתוקפו בקרוב

אא

לפי דוחות והנתונים על האנטישמיות בעולם, אודות לפעילות הנחרצת של המשטר הרוסי נגד האנטישמיות במדינה, רוסיה נמצאת בתחת הרשימה.

חוק חדש ברוסיה קובע כי אסור לפרש באופן קיצוני כל סוג אמירה ממאגר ספרי קודש. מטרת החוק שיזם לא אחר מאשר נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, היא למנוע מאנטישמים קיצונים להסית כנגד היהודים, באמצעות ציטוט קטעים מספרי קודש ונתינת פירוש מעוות ומשטין כדי ליצור פרובוקציות אנטישמיות.

בינתיים, החוק עבר בקריאה שניה ושלישית ב'דומא', בית המחוקקים הרוסי, וייכנס לתוקף בקרוב.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

רבה הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר אמר כי: "הנני רוצה להודות לנשיא פוטין, על העובדה שהוא יזם את החוק. ובנוסף למחוקקים, שהכינו במהירות את הצעת החוק עד לאישורו. החוק החדש מוכיח כי מדינה חופשית, יודעת לכבד מאמינים ואת ערכי הנצח, אשר מהווים בסיס לחברה אנושית. אלו ערכים שבמשך שנים סיפקו את האחדות של רוסיה כמדינה רב-לאומית ורב-עדתית".

עוד הוסיף: "תומכי אידיאולוגיות קיצוניות מנסים תמיד להשתמש בפרשנות מוטעית למטרותיהם הזדוניות, לזרות חול בעיני הציבור וליצור תככים ופרובוקציות חסרות מצפון. הדת מבוססת על הרעיון המרכזי, שכל אחד מאתנו הוא מעשה ידיו של הקב"ה. לכן צריך לכבד אחד את השני, ולסייע אחד לשני, לחיות בשלום אחד עם השני. זהו הדבר המרכזי אותו לומדים בספרים הקדושים הללו".

תגיות:פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה