רואים לך בעיניים

דרך קשתית העין אנו יכולים לברר אילו איברים אינם מתפקדים כראוי ומאיזו סיבה, ואילו מחלות נמצאות בגופנו. כל מה שרציתם לדעת על האירידולוגיה

אא
תורת האבחון האירידולוגי ידועה לחכמינו עוד מקדמת דנא. הממרה: "העיניים הם ראי הנפש", טומנת בחובה עומק רב, אך גם פשטות מדהימה. כולנו יודעים לאבחן במבט חטוף בעיניים את הלך רוחו של האדם גם ללא מילים (גם בעל כלב יודע בבירור שכלב "מדבר" לרוב באמצעות עיניו).
 
העין היא למעשה רקמה עצבית המקושרת בעצב הראיה לחלקים נרחבים ברקמת המוח, ומעבירה אליו מיליארדי מסרים עצביים בכל שנייה. המוח הוא למעשה כמחשב רב עוצמה של הגוף כולו, והעין רושמת את מסריו ותולדות המוח עוד מימי עוברתו ברחם אימו, ממש כשם שהמחשב רושם את כל המידע על "דיסק קשיח".
 
בחוכמת האבחון דרך העין השתמש גם היפוקראטס (377-460 לפנה"ס) שנהג לבחון את עיני מטופליו כדי לאבחן בהן את מחלותיהם. הכתב הרפואי באירידולוגיה קדומה שמתועד מדעית, הינו של הרופא פיליפוס מיינס (Philippus Meyens) שחי במאה ה-17, בספרו "chiromatica medica" תיאר את השתקפות מערכות הגוף הפיזיולוגיות בקשתית העין.
 
אבי תורת האירידולוגיה המודרנית היה ד"ר וואן פיקזלי, אשר מסופר עליו שבהיותו ילד מצא תנשמת שרגלה נשברה, כך שלא יכלה לעוף. כאשר בחן את עיניה גילה סימן כהה בעין, בצד בו רגלה הייתה שבורה. כאשר החלימה הבחין פיקזלי כי גם הסימן בעין הפך בהיר יותר, וכאילו החלים. לימים הפך פיקזלי הנער לרופא מנתח, ונהג לבחון את עיני מטופליו ולמפות אותן למפה אירידולוגית  והמקובלת גם בימינו.
 
מאז ועד היום תורת האבחון האירידולוגי נחקרת רבות באירופה ובאמריקה ונוספו לה היבטים רגשיים ואבחנות מדויקות מאוד. המערכות השונות שבגופינו, כגון מערכת השרירים והשלד, מערכת העיכול, המוח, המערכת ההורמונאלית והרבייה, מסומנות כולן בסימנים שונים בקשתית העין. דרך קשתית העין אנו יכולים לברר אילו איברים אינם מתפקדים כראוי ומאיזו סיבה, ואילו מחלות נמצאות בגופנו בהווה או בעבר - מחלות כרוניות ומחלות פוטנציאליות - ובאילו כוחו פוטנציאליים ניחן גופנו כך שיוכל לעבור את שלבי המחלה. גם מחלות תורשתיות וחולשות מועדות באיברי הגוף נראות ומתגלות דרך קשתית העין.
 
רישומים נפשיים נרשמים אף הם בקשתית, כגון טראומות שונות שגופינו עובר ו\או עבר, קשר קשה עם הורים, פסולת רגשית - מרירות, כעסים, פחדים רגישות יתר, עייפות, כוחות למידה ועוד רגישויות נפשיות רבות.
 
האבחון האירידולוגי נעשה באמצעות זכוכית מגדלת, פנס או מצלמה המצלמת את קשתית העין. התמונה המתקבלת מנותחת ע"י המאבחן, ומסכמת בפירוט נרחב ומדויק את תולדות האדם המאובחן מימי עוברתו עד לזמן זה.הטיפול לרוב יהיה באמצעות אחת או יותר משיטות הטיפול הנטורופתי: תזונה ותוספי תזונה, פרחי-באך, צמחי מרפא ושיחות גוף נפש, כדי לעודד ולתמוך בגוף ובנפש להגיע להחלמה מלאה במהרה.
 
אכן נפלאות הבריאה - מה רבו מעשיך ה'. "מבשרי אחזה אלו-ה".
 
אברהם לוי הוא אירידיולוג קליני ,מטפל באמצעות פרחי באך וארומתרפיה.
תגיות:רפואהאירידיולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה