חדשות יהדות

שוב: בג"ץ הקפיא את הרס בית הכנסת

בג"ץ אישר הבוקר את דחיית הריסתו של בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב עד יום חמישי, זאת על מנת לאפשר למתפללים לפנות אותו לפני הריסתו. בתוך כך, הוצב בינתיים מבנה זמני למתפללים, ובית כנסת חדש צפוי להיבנות בקרוב כפיצוי על עוגמת הנפש הרבה

אא

בג"ץ אישר הבוקר דחייה נוספת בהריסתו של בית הכנסת "איילת השחר" שבגבעת זאב. הדחייה ניתנה עד יום חמישי הקרוב, וזאת על מנת לאפשר למתפללים לפנות את בית הכנסת על תכולתו ולאפשר את תחילת פירוק המבנה, כפי שהתחייבו.

הסיבה לדחייה, היא מאחר ואמש הוגשה לבג"ץ על ידי המדינה בקשה דחופה לעיכוב ביצוע נוסף של פסק הדין והריסת בית הכנסת שלא בהסכמה, זאת בשל הערכות מודיעיניות של גורמי הביטחון, שמלמדות על חשש ממשי לשפיכות דמים אם יפונה בית הכנסת שלא בהסכמה.

בשל כך, בית המשפט, החליט לאפשר את דחיית הריסת המבנה עד ל-19 לחודש, תוך שפירוקו יבוצע באופן מבוקר ויושלם לכל המאוחר תוך שלושה שבועות, דהיינו עד ה-10 בדצמבר.

כמו כן, בתום ישיבות שנערכו בנושא אמש, הגיעו ראש המועצה יחד עם נציגי הממשלה להסכם מוסדר של פינוי מוסכם בהקדם האפשרי, בכפוף להצבת מבנה חלופי זמני.

בתגובה לכך, יורשיו של בעל השטח הפלסטיני, הודיעו היום לבג"ץ כי הם מקבלים את ההחלטה, וזאת "על מנת למנוע שפיכות דמים".

בינתיים, הוצב לרווחת המתפללים על ידי משרד הביטחון קרוואן זמני, בו הם אמורים להתפלל החל מהרגע בו יחובר לתשתיות חשמל, ביוב ומים, עד אשר ייבנה בית הכנסת החלופי כפיצוי, בעלות של כ-5.2 מליון שקלים.

(צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90)(צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90)

מנגד, ארגון "יש דין", המייצג את בעליו הפלסטיני של השטח, מסר כי המתווה הוא "כניעה משפילה של נציגי שלטון החוק בפני איומי הימין הקיצוני. נוכח ההתנהלות השערורייתית של המדינה בכל הנוגע לביצוע פסקי הדין של בג"ץ בתיק זה ולאכיפת החוק". אולם בהודעתם, הודיעו העותרים כי יסכימו למתווה זה, במידה ויקוימו מספר תנאים:

הראשון בהם, הוא ששבוע לאחר סיום פירוקו של המבנה – תוסר הגדר סביב הקרקע, כך שתתאפשר גישה לעותרים, בדומה לאדמות הסמוכות לחלקה.

השני, שהמדינה תעמיד ערבויות ובטוחות לכך שתעמד הפעם בזמני הפעולה, זאת לאחר הפרת התחייבויותיה המתמשכות עד כה.

השלישי, במדינה והמדינה לא תעמוד בכך – בית הכנסת ייהרס באופן מיידי, ויינקטו סנקציות כספיות משמעותיות כנגד העותרים.

והרביעי הוא שהמדינה לא תבקש הארכה נוספת לפינוי והריסתו של בית הכנסת.

תגיות:בית הכנסתהריסהגבעת זאבאיילת השחר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה