פעילות הידברות

שוקלים לעשות 'חישוב מסלול מחדש' בזוגיות? תכירו את מחלקת שלום הבית של הידברות

אחרי לא מעט פניות שהגיעו אלינו בנושא, אחוז הגירושין הגבוה שמדבר בעד עצמו, ומתוך אהבה ענקית לעם ישראל – הידברות פותחת לרשותכם מחלקה חדשה שתתעסק בענייני שלום בית. כי מבחינתנו הבית הוא לפני הכל

אא

שרה הגיעה לסף הייאוש. עוד יום עבר, והביא עימו ריבים בלתי פוסקים בינה לבין בעלה, עימותים ומשחקי כבוד מתסכלים. דמעות חנקו את גרונה, כשנזכרה כמה מים עכורים עברו בנהר המשותף שלה ושל בעלה מאז הימים הזוהרים של ההתחלה.

מה קרה להם מאז, שאלה את עצמה. שרה לא ידעה לענות לעצמה על השאלה הזאת, אבל רק ידעה, שעם האיש הזה, שהיא חיה לצידו כבר כל כך הרבה שנים, מזמן היא לא מצליחה לתקשר. לא מצליחה להגיע לעמק השווה בנוגע לדברים הפשוטים ביותר. לא מצליחה לזכור מתי באמת הקשיבו אחד לשנייה בפעם האחרונה.

מתוך הייאוש, נכנסה לאתר הידברות, שם חיפשה את צמד המילים אותו היא מחפשת כבר שנים במציאות חייה: 'שלום בית'. היא קיוותה לקבל שם קצת דלק רוחני, שיזכיר לה שזוגיות היא עבודה מתמשכת שאסור להתייאש ממנה. אבל במקום זאת, נתקלה להפתעתה במודעה על פרויקט חדש של הארגון, שעוסק בשלום בית, ומציע להשאיר פרטים להתקשרות. שרה לא היססה. אחרי כל כך הרבה סבל וניסיונות מתמשכים לשיפור המצב, הרגישה שכבר אין לה מה להפסיד.

שעה לאחר מכן, כבר קיבלה טלפון לבבי מאחד העובדים בפרויקט, שהקשיב לה בסבלנות אין קץ, עת גוללה בפניו שנים ארוכות של בדידות זוגית. מאותו הרגע, ידעה שהגיעה אל המקום הנכון. אותו נציג העביר לה את פרטיו של מנחה לשלום בית מאזור מגוריה, עליו המליץ בחום. גם את בעלה הצליחה לבסוף לשכנע להסכים לנסות.

כיום היא ובעלה כבר נמצאים בתהליכי טיפול מתקדמים. פתאום, אחרי כל כך הרבה שנים של חושך אחד לצד השניה, שניהם למדו להכיר אחד את השניה מחדש, ולצאת לאור אינסוף ולזוגיות חדשה ומשותפת.

למה זה קורה?

זה לא סוד שלפי הסטטיסטיקה, למעלה מ-50% מהזוגות שנישאים היום – מתגרשים. בעולם הדתי והחרדי הסטטיסטיקה אמנם נמוכה יותר, אבל עדיין – נראה שלא מעט זוגות סובלים מבעיות בשלום הבית האישי שלהם, וממשיכים לחיות זה לצד זה, כשהם מיואשים לחלוטין.

"על פי רוב, הבעיה נעוצה בהבדלים טבעיים בין המינים, אותם טבע בנו הבורא מעצם בריאתנו כאדם ואישה השונים במהותנו", מסביר הרב שמעון ביטון, מנהל המחלקה, שהוא גם מנחה נישואין בכיר. "גבר ואישה בנויים אחרת לחלוטין. עיקר ההתנגשות היא כשבני הזוג לא מבינים את המבנה והתפקיד האמתי אחד של השנייה, ולכן מובן מדוע התקשורת ביניהם לקויה. אני מאמין שלו בני זוג היו לומדים לעומק האחד את תפקידו ומבנהו של השני – מרבית הויכוחים היו נמנעים מראש".

גם בנוגע לגירושין, שנראים לעיתים בתוך הקושי כפתרון קסם, לרב ביטון יש הרבה מה לומר. "רבים נתקלים בקשיים שונים, מולם הם עומדים חסרי אונים, וכשהקושי הופך לגדול מנשוא, והבית הופך ממקום של שלום ואהבה למקום של מלחמה ועימות – הם מרגישים שרק גירושין יהוו פתרון הולם למצוקה.

"אבל מה שהם לא יודעים", מוסיף הרב, "הוא שגירושין אינם בהכרח הגעה למנוחה ולנחלה. למעשה, במקרים רבים, מדובר בתחילתה של סאגה מכאיבה מקודמתה, המגובה בריבים, חילוקי דעות, וילדים קרועים שעומדים בין שני הורים שהם אוהבים, שגרים עכשיו בשני בתים נפרדים - והכאב גדול מנשוא. שלום הבית הוא לב ליבה וציפור נפשה של היהדות. הוא הבסיס עליו עומדים כל שאר היסודות. לא סתם כתוב בזוהר הקדוש ובמסכת סנהדרין, שכאשר בני זוג מתגרשים – מזבח מוריד עליהם דמעות. מהניסיון שלי, במרבית המקרים, בעזרת ייעוץ זוגי נכון – אפשר למנוע גירושין ואף להחזיר עטרה ליושנה בצורה שלא תאומן".

נשמע כמו פתרון קסם? לדברי הרב ביטון, עדיין נראה שזוגות רבים מתקשים להגיע לייעוץ נישואין, מסיבות שונות. "אחת מהן היא הבושה. זוגות רבים חוששים להודות בבעיה שלהם או להכיר בה וללכת למנחה נישואין. לעיתים מביך לחשוב שאדם זר לנו ייכנס לנבכיה של המערכת הזוגית, אולם ברוב המקרים, בשיקולים של עלות מול תועלת – התועלת גדולה בהרבה".

"גם תחושת הכישלון, במחשבה ש'אם אנחנו פונים ליועץ - פירושו שנכשלנו בנישואין שלנו', עשויה להקשות על ההחלטה. בנוסף, גם אלה שכבר החליטו ללכת – עשויים להיתקל ביועץ שאינו מתאים להם, או בחוסר יכולת להחליט למי בכלל ללכת".

בדיוק לשם כך הקמנו את מחלקת שלום הבית, בסיועם ועידודם של הרב זמיר כהן שליט"א, והרב שמחה כהן שפעלו רבות, כל אחד בתחומו, להקמת המחלקה. להידברות מאגר ארצי עשיר של מנחי נישואין בכירים ומקצועיים מהשורה הראשונה בתחום. המנחים הינם בעלי ניסיון רב, שאף נבחרו בקפידה ומתמחים בנושאים שונים: החל מתקשורת זוגית, פערים על רקע דתי, בעיות באישות, הדרכה בנושאים כלכליים, נישואים שניים,  שידוכים ועוד. גם העלות מסובסדת במיוחד, השווה לכל נפש.

"התגובות מדברות בעד עצמן"

מאז הקמת מחלקת שלום בית, התגובות לא מאחרות לבוא ומדברות בעד עצמן. "נשים רבות אומרות לנו אחר כך: 'לא האמנתי שנחזור לימים שהוא חיזר אחריי', או 'חבל על כל יום שבזבזנו במריבות'", מתאר הרב ביטון. "הרבה זוגות גם אומרים שדווקא מתוך הייעוץ, הם הצליחו להגיע לקרבה ולשלום בית בזוגיות שלהם – שלא היו להם אפילו בהתחלה. אנשים נהיים מודעים לעצמם, למה מפריע להם, לכמה טוב זה באמת יכול להיות. אני נתקל בלא מעט סיפורים של אנשים שאומרים לי שהם מרגישים שאחרי הייעוץ הם רק התחילו את החיים הזוגיים שלהם. שום זוג לא יכול לתאר לעצמו לאילו מקומות טובים הוא יכול להגיע, בזכות יעוץ זוגי טוב. אני תמיד אומר לזוגות שמהססים: אם על הרופא שמטפל בכם אתם לא מתפשרים והולכים למומחה כשצריך, למה על הזוגיות שלכם, שהיא הלב של חייכם ושל חיי ילדיכם – אתם מתפשרים?".

הידברות שלום בית – כי הבית הוא מעל הכל.

מעוניינים ליצור איתנו קשר? אנא התקשרו אלינו למספר 073-2221310

או שלחו לנו מייל לכתובת:  shimonb@htv.co.il

ונשמח לסייע!

תגיות:הידברותשלום בית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה