חדשות יהדות

גדולי הדור פסקו כבר לפני שבוע: לא לטוס לצרפת

ראש כולל בית דוד מספר כי גדולי הדור אסרו עליו לטוס לפריז לפני הפיגוע

אא

ראש כולל בית דוד, הרב מאיר מילר, מספר שלפני שבועיים תכנן לטוס לפריז, על מנת לגייס כספים עבור כולל האברכים. לשם כך נסע למחותנו הרב חיים קנייבסקי שליט"א, כדי לקבל את ברכתו. הרב קנייבסקי השיב ש"אסור לנסוע לחו"ל", וכשהרב מילר הדגיש שמדובר ב"דבר מצווה", הרב השיב כי "אפשר להשיג כסף גם כאן בארץ".

בהמשך, ניסה להזכיר לרב כי הרב שטיינמן שליט"א כבר הורה לו בעבר כן לטוס כשהיה צריך לגייס כספים. אך הרב קנייבסקי נשאר בדעתו והשיב כי משום שהפעם לא פנה אל הרב שטיינמן, אל לו לפנות אליו. "בפעם הקודמת כבר הורה זקן, אבל הפעם לא הלכת אליו. אז אל תלך אליו".

לאור המצב הכספי הקשה של כולל האברכים, ניסה הרב אריה קנייבסקי, בנו של הרב חיים קנייבסקי וחתנו של הרב מילר, לנסות שוב למצוא היתר לנסיעה, אך הרב קנייבסקי השיב בנחרצות ש"השווער לא יסע".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

כשהכביד המצב הכלכלי, הגיע שוב הרב מילר שוב לביתו של הרב קנייבסקי, ואמר כי הוא מודאג לגבי החודשים הבאים, הרב קנייבסקי הרהר ושלח אותו לשאול את הרב שטיינמן שיכריע.

כשהגיע לביתו של הרב שטיינמן, הרב שאל אותו בדקדוק על דבריו של הרב קנייבסקי, ופסל את הנסיעה באומרו: "לאיפה רצית לנסוע? לפריז? זה מקום טמא. מה יש לך לנסוע לשם?". ובירך את הרב מילר "שיהיה כל מה שצריך".

כשהגיע הרב מילר לספר לרב קנייבסקי מה הורה הרב שטיינמן, השיב הרב כי "כל כך טוב להישאר בארץ, מה צריך לנסוע? תוכל ללמוד במנוחה".

הרב מילר סיים את הסיפור באומרו: "אם הייתי נוסע לפריז לא היו הורגים אותי, אבל במנוחה לא הייתי".

תגיות:הרב שטיינמןהרב קנייבסקיצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה