חדשות בארץ

משבר ברכבת ישראל: הוועד הודיע על שביתה

לאחר פיצוץ המגעים עם העובדים, ועד העובדים השבית את הרכבת

אא

ועד העובדים של רכבת ישראל השבית היום (א') את קו הרכבת מהוד השרון לבאר שבע. הקו עובר בין היתר בפתח תקווה, בני ברק, נתיבות, שדרות, ת"א וערים נוספות. חלק מהנוסעים נאלצו לרדת לרציפים טרם הגיעו ליעדם, לאחר דרישה של עובדי הרכבת.

בוועד העובדים טענו כי הנהלת הרכבת הקלה החליטה להעביר חלק מעובדי המוסך בלוד לבאר שבע. עוד טענו כי בצעד דרסטי, ההנהלה דורשת מהעובדים לשנות את הסדרי התעסוקה, כמו הארכת יום העבודה ל-14 שעות. ביום חמישי האחרון, לאחר משא ומתן שנכשל בין הוועד להנהלה, פנו נציגי הוועד למנכ"ל הרכבת הקלה, בועז צפריר, ודרשו ממנו להתערב במשבר ולמנוע פגיעה בעובדים ובנוסעים. לטענתם הם לא קיבלו מענה. כמו כן לגבי הורדת הנוסעים, הגיבו בוועד כי הנחייתם היתה לסיים את העבודה לאחר הגעה ליעד הסופי, וכנראה בשל אי הבנת ההנחיה בקרב העובדים, העבודה הסתיימה ב-15:00, והנוסעים הורדו מהרכבת באמצע הנסיעה, אף שטרם הגיעו לתחנה.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הגיב: "ההנחיה הברורה היא כי אין להוריד נוסעים מהרכבת תוך כדי נסיעה, וכי רכבות בתנועה יגיעו ליעדן הסופי".

הנהלת הרכבת הקלה הגישה צו מניעה להפסקת השביתה, אך טרם התקבלה החלטה של בית המשפט. עוד טענו בהנהלה כי ועד העובדים מפר את פסיקת בית הדין לעבודה, שאישר את תוכנית ההנהלה. "ועד העובדים החליט לנקוט מהלך בריוני ולהשבית את הרכבת, ולפגוע באופן מובהק בציבור הנוסעים. בצעד בריוני ותמוה סגר הוועד את תחנות שדרות, ת"א ההגנה, צומת חולון, יבנה מערב ומשה דיין. הנהלת הרכבת תעשה ככל שביכולתה כדי למנוע פגיעה בנוסעים, ובכלל זה פנייה דחופה לצו מניעה נגד צעדי העובדים. אנו מצרים על המהלך, ומקווים כי הוועד ינהג בשום שכל, באחריות והגינות כלפי הנוסעים".

הנהלת הרכבת הקלה וועד העובדים קבעו להיפגש היום ב-20:00, כדי לנסות להגיע לפשרה. שופטת בין הדין האזורי בתל אביב, אפרת לקסר, דרשה שעד השעה 22:00 ידווחו הצדדים על התפתחויות שהושגו בפגישה.

 

תגיות:רכבת ישראלשביתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה