חדשות יהדות

נשות המתפללים ב"איילת השחר" לשרה נתניהו: "אל תחרישי"

בצעד חריג, פנו הבוקר נשות המתפללים בבית הכנסת איילת השחר המועד להריסה, בבקשה שתתערב לטובת המתפללים ותפעל למנוע את הריסת בית הכנסת. "כיהודיה גאה... אנו קוראות לך, אל תעמדי מנגד", כתבו לה הנשים במכתבן

אא

הקרב על בית הכנסת נמשך במרוץ כנגד הזמן, וכעת פונות נשות המתפללים בבית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, שצפוי להיהרס בקרוב לפי פסק של בג"ץ, לאשתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו.

הנשים, שיגרו לגברת נתניהו מכתב בנושא, בו ביקשו ממנה להתערב ולפעול על מנת למנוע את הריסתו של בית הכנסת. בפתחו של המכתב, כתבו הנשים: "בימים הקרובים צפויה ממשלת ישראל, אשר בעלך עומד בראשה, לבצע מהלך חסר תקדים - הרס בית כנסת. מלבד חילול ה' והביזיון הנורא, הרס בית כנסת על ידי מדינת ישראל באמצעות חיילי צה"ל ושוטרי משטרת ישראל, הוא אירוע בעל השלכות רחבות כלפי היהודים בכל העולם".

לאחר מכן פנו אליה בנימה אישית, כאשר בחרו לקרוא לה בשמה הפרטי, ולהזכיר לה את השורשים היהודיים מהם היא מגיעה: "שרה, כבת למשפחה אשר המסורת היהודית עמדה תמיד לנגד עיניה, כבתו של אביך שמואל בן ארצי ז"ל, איש אשר קודשי ישראל וספר הספרים - התנ"ך היו מרכז חייו, כיהודייה גאה אשר יודעת מהם שורשיו ומקור חיותו של העם היהודי, אנו קוראות לך - אל תעמדי מנגד".

המכתבהמכתב

הן אף הוסיפו לתאר את מצבו של עם ישראל בעת האחרונה, וביקשו כי לא יוסיפו עוד להגדיש את הסאה. "לצערנו עם ישראל נמצא בתקופה קשה, אנא אל תוסיפו חורבן", כתבו הנשים.

לאחר מכן הביאו את טענת המתפללים, כי שטח בית הכנסת שייך בעצם למתפללים – שרכשו אותו כדת וכדין. "בית הכנסת הוקם לפני 15 שנה על קרקע אשר נרכשה על ידנו מבעליה, במקום פועל כולל של עשרות אברכים, ומתפללים בו מאות יהודים מידי יום".

את המכתב, עליו חתומות 14 נשים, סיימו בקריאה אישית נרגשת: "אל תחרישי בעת הזו. פעלי באופן מידי אל מול בעלך שימנע את החרפה. אוי לנו אם זוועה זו תצא לפועל. אוי לנו אם מרכז חיינו יחרב לריק".

כזכור, בתחילת השבוע קבעו שופטי בג"ץ לאחר מאבק משפטי ממושך שארך למעלה מארבע שנים, כי יש להרוס את בית הכנסת, לא יאוחר מה-17.11, כיוון שהוא יושב על שטח פרטי של אדם פלסטיני. 

תגיות:גבעת זאבבית הכנסתאיילת השחר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה