חדשות בעולם

בקרוב: פולארד משתחרר אולם לא יוכל לבקר בישראל

יונתן פולארד צפוי להשתחרר ממאסרו בעוד עשרה ימים, אולם בכירים בממשל האמריקני טוענים שלא יוכל להגיע לישראל. הסיבה: יהיה מוכרח להישאר בארה"ב לצורך פיקוח בטחוני, במסגרת תנאי שחרורו

אא

30 שנים עברו מאז נכלא יונתן פולארד במסגרת אשמת ריגול לטובת ישראל, בתפקידו כמנתח חומרים של הצי האמריקני. בעוד עשרה ימים, ב-20 לנובמבר, הוא צפוי להשתחרר, אולם לדברי בכירים בממשל האמריקני לא יתאפשר לו לבקר בישראל.

הסיבה: במסגרת תנאי השחרור שלו, חייב פולארד להישאר במשך חמש השנים הראשונות לשחרורו תחת פיקוחם של שלטונות ארצות הברית.

קולות שונים שעלו באחרונה בהקשר זה, הביעו תקווה כי ראש הממשלה ינסה לנצל את פגישתו עם נשיא ארה"ב, על מנת לבקש ממנו לוותר על הגבלה זו. אולם נראה שפגישה זו, שהתקיימה אמש (שני), לא הניבה פירות בנושא, שכן נתניהו לא הגיב לשאלות שהופנו אליו בביקור לגבי פולארד.

יונתן פולארד (צילום: פלאש 90)יונתן פולארד (צילום: פלאש 90)

עורך דינו של פולארד, אליוט לואר, אמר בשבוע שעבר ל"טיימס אוף ישראל" כי למרשו יש מקום שהייה ועבודה בניו-יורק, אך ציין שהוא מעוניין לעלות לישראל ולהצטרף לאשתו, אסתר. "הוא רוצה לתרום לחברה, יש לו הרבה רעיונות", תיאר הלה.

לדברי סגן היועץ לביטחון לאומי של אובמה, בן רודס, נראה שאובמה ימנע מלהתערב במדיניות כלפי פולארד – כפי שעשה עד כה, במשך כל שנות כהונתו כנשיא ארה"ב. "הנשיא אובמה לא התערב בהליך השיפוטי כאן בארה"ב, וזו הגישה העקבית שלו. עם כל הכבוד למקרה של ג'ונתן פולארד, הנשיא הבהיר שהוא מעוניין כי יקבל טיפול הוגן במסגרת החוק, כפי שהיה קורה לכל אדם". 

תגיות:פולארדשחרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה