חדשות בעולם

חוקרים: הטמפרטורות במפרץ הפרסי יגיעו ל-77 מעלות

סימולציות שערכו חוקרים, מגלות כי בסוף המאה צפויות הטמפרטורות באזור המפרץ הפרסי בחודשי הקיץ, לנסוק לשיא של 74 עד 77 מעלות(!). עוד הזהירו, כי "אם ההתחממות תימשך - נגיע לחום קיצוני עד שתושבי האזור יצטרכו לחפש מקום אחר לחיות בו"

אא

ההתחממות הגלובלית של כדור הארץ מתחילה לתת את אותותיה: מסימולציות שערכו חוקרים מטעם ה-MIT (המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס), עולה כי בסוף המאה צפויות התחממויות יתר באזורים שונים בכדור הארץ, המעוררות דאגה.

מן הממצאים, שפורסמו בכתב העת Nature"", עולה כי בשל התחממות כדור הארץ, באזור המפרץ הפרסי תגיע הטמפרטורה בקיץ לשיא של 74-77 מעלות, שישררו במשך שש שעות בכל יום. כמו כן, הטמפרטורה הנאמדת כיום באזור בימים החמים ביותר, של 45 מעלות – תהפוך להיות הטמפרטורה הממוצעת במשך השנה. כך גם באזור סעודיה, בערי חוף באיראן, בקטאר ובאיחוד האמירויות.

לדברי המדענים, המצב עלול להוביל לכך שבאזורים מסוימים על פני כדור הארץ בני אדם לא יוכלו לחיות, בשל הטמפרטורות הגבוהות. "אם ההתחממות תימשך - נגיע לחום קיצוני עד שתושבי האזור יצטרכו לחפש מקום אחר לחיות בו", הזהיר אחד החוקרים.

במחקר, התבססו החוקרים על סימולציות שערכו, המבוססות על שינוי אקלים אזורי. לדבריהם, באזור המפרץ הפרסי החיים עשויים להפוך לבלתי נסבלים, עד כדי כך שאפילו בני אדם בריאים שייצאו החוצה בטמפרטורות האמורות – לא ישרדו, והאוכלוסייה כולה לא תוכל לצאת החוצה ותוכל לשרוד רק באזורים שיש בהם מיזוג אוויר. לצורך השוואה, הזכירו החוקרים שהשנה שררו באחד האזורים הללו 50 מעלות, ומספר בני אדם לא עמדו בתנאים ומתו מהחום הכבד.

גם ד"ר האוורד פרומקין, דיקן בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת וושינגטון, גיבה את ממצאי המחקר ואמר כי "כשהטמפרטורות גבוהות מאוד, כמו שנכתב במאמר, אנשים יכולים למות. המשמעות של מחקר זה על החיים במפרץ הפרסי די מפחידה".

עוד הוסיפו החוקרים, בהם פרופסור אלפתח אלתחריר מהמחלקה להנדסה סביבתית ב-MIT, כי גם העלייה ההמונית של מיליוני מוסלמים מדי שנה למכה שבסעודיה – עשויה להיות מסוכנת אף היא, כיוון שלעיתים היא מתרחשת בקיץ, שעה שהטמפרטורות נוסקות לגבהים מסוכנים ועשויה לגרום למקרי מוות רבים.
כריס פילד, חוקר אקלים במכון המחקר "קרנגי", הוסיף: "ההיבטים המפחידים ביותר משינויי האקלים כוללים תנאים שהאדם לא מכיר כלל. אם לא נגביל את השינויים נגיע לחום קיצוני עד שתושבי האזור יצטרכו לחפש מקום אחר לחיות בו".

לדברי ארגון הסביבה "גרינפיס", מדובר בשנה החמה ביותר שנמדדה עד כה, ובהשפעתה אף נגרמו אירועי האובך הקיצוני וההצפות שנצפו ברחבי הארץ ושיבשו את חייהם של רבים, והתופעות ברחבי העולם רק ילכו ויחריפו.
"הפתרון לשינוי האקלים נעוץ במעבר מגז, נפט ופחם", מסבירים בגרינפיס. "אלה הגורמים העיקריים לגזי החממה - לכלכלות המתבססות על אנרגיות מתחדשות. בוועידת האקלים בפריז שתתכנס בסוף החודש אמורות המדינות המשתתפות להכריז על עידן חדש של אנרגיות ידידותיות לאדם ולסביבה".

תגיות:התחממותזיהוםמזג אויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה