חדשות בעולם

מתחזקת ההערכה: דעא"ש הטמין פצצה במטוס הרוסי

החקירה אמנם עוד בעיצומה, אולם לדברי גורם אמריקני המקורב לחקירת התרסקות המטוס שאירעה בסיני בשבת האחרונה, הערכת המודיעין היא כי מדובר במטען חבלה שהונח על ידי דעא"ש באחת המזוודות או במקום אחר על המטוס

אא

מסתמן – דעא"ש אכן הפילו את המטוס: לאחר שהופל בסיני בשבת האחרונה מטוס הנוסעים הרוסי איירבאס A-321, ועליו 224 נוסעים ואנשי צוות, כעת נראה שממצאי החקירה מביאים לכך שדעא"ש אכן אחראים לאסון.

לדברי גורם אמריקני, המקורב לחקירת התרסקות המטוס בסיני, הערכת המודיעין האמריקאי היא כי אכן הוטמנה פצצה באחת המזוודות שהוכנסו למטוס או בחלק אחר שלו, בידי דעא"ש או אחד הארגונים המסונפים אליו.

עוד הוסיף, כי אמנם לא מדובר בהערכה סופית של המודיעין, אך לדבריו מדובר ב "תחושה ברורה". בדומה לכך, גם הממשלה הבריטית מסרה כי "עם קבלת מידע חדש, מתחזקת ההערכה כי ייתכן שהמטוס התרסק בעקבות פיצוץ מטען נפץ".

בעקבות זאת, הוחלט בממלכה לדחות את הטיסות שתוכננו לצאת הערב משארם א-שייח לבריטניה, בכדי לאפשר לקבוצת מומחים בריטית שנמצאת בדרכה לשארם א-שייח להעריך כראוי את הסדרי הבטחון באזור, ולקבוע אם יש צורך בפעולה נוספת.

לדבריהם, נראה כי הערכת המצב תסתיים הלילה, אולם לא ידוע אם הטיסות ישובו לסדרן בקרוב. זאת כיוון שחברות תעופה רבות, בהן "לופטהנזה" הגרמנית, "אייר-פראנס" הצרפתית וחברת התעופה של איחוד האמירויות הערביות כבר הודיעו על השהיית פעילותן בחצי האי, כמו גם ממשלת אירלנד שהודיעה על הפסקת הטיסות.

בשונה מכך, מוקדם יותר, מסר גורם רוסי לרשת הלבנונית "אל-מיאדין" כי הסיבה להתפוצצות המטוס היא שריפה שפרצה במנוע, אולם בהמשך, גורם במשרד התחבורה הדגיש כי מוסקבה עדיין בוחנת את הראיות.

תגיות:מטוסרוסיהדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה