טורים אישיים - כללי

אפריקאים? כן. דתיים? ממש לא

עיריית תל אביב מגלה אזלת יד מול המסתננים בדרום העיר, אבל בהחלט יודעת לפעול בנחישות מול הדתיים בצפון

  • כ"ג חשון התשע"ו
אא

אולי לא שמעתם על זה, אבל עירית תל אביב היא לא ממש חסרת אונים. היא אולי מתקשה להתמודד עם המסתננים האפריקאים המציפים את דרום תל אביב, ומסרבת לשמוע את שוועת התושבים, שסובלים מעליה חדה ברמות העבריינות והאלימות ברחובות, אבל לפעמים היא בהחלט יודעת לפעול בנחישות. כך, למשל, כשתושבי רמת אביב ג' התלוננו לעירייה על פעילותו של בית כנסת תימני מקומי, העירייה מיהרה לסגור אותו.

בית הכנסת שבו מדובר שוכן זה 35 שנים בתוך מבנה בית ספר ציבורי. המתפללים המעטים מסיימים את תפילתם לפני תחילת יום הלימודים והולכים לדרכם. השנה, עם זאת, כמה הורים החליטו שה"שערורייה" לא יכולה להמשיך. העירייה הוצפה בטענות: לא כל המתפללים עוזבים עד שבע וחצי, אז מתחילים הילדים להגיע, ובחדר המשמש לתפילה התגלו, שומו שמיים, אלכוהול, סכין מטבח ושומשום – שאליו רגיש אחד התלמידים. (המתפללים הסבירו בתגובה שמדובר במצרכים לקידוש של שבת, שהיו בתוך ארון סגור, אבל אף אחד לא טרח להקשיב להם).

המסתננים האפריקאים (צילום: פלאש 90)המסתננים האפריקאים (צילום: פלאש 90)

מה באמת עומד מאחורי הקרב כנגד בית הכנסת הקטן? את זה אפשר ללמוד אם מציצים בשיחות הווטסאפ של תושבי השכונה. האמירות בקבוצת Living in Ramat Aviv Gimel היו מאלפות במיוחד. "לאט ובעקביות השכונה משתנה לנו. בואו נעצור את זה לפני שיהיה מאוחר מידי". "ידוע לי על תושבי השכונה שעוקפים את המקום רק כדי לא להיתקל בהם". הקצף כבר יצא, על הדרך, לא רק על בית הכנסת אלא גם על בית חב"ד במקום. "אם נצביע ברגלים לפעילויות שהם מארגנים...הם יבינו שרמת אביב היא לא יעד אטרקטיבי". "אנו עדים לפעילות מיסיונרית", "היה רצון להקים גן דתי במרמה", "חשוב לשמר את אופיה של שכונתנו, שכאן זה לא יקרה!"

שפי פז, פעילה ידועה בדרום תל אביב, העלתה לדף הפייסבוק שלה את שיחות הווטסאפ הללו.

"הם לא מדברים שם על סודנים ו/או אריתראים. הם מדברים על שחורים מסוג אחר. תיהנו", כתבה פז. "ולמקרה שלא הובנתי נכון, אני מוסיפה הבהרה. הפוסט הזה בא לחשוף צביעות ולהראות איך נראים הנאורים בעיני עצמם:

א. מאבק לשמירת צביון של שכונה הוא לגיטימי כאשר מדובר במאבק נגד דתיזציה, והוא גזעני ואלים כאשר מדובר במאבק נגד אפריקניזציה.

ב. התארגנות לסגירת בית כנסת היא לגיטימית, בעוד שהתארגנות לסגירת כנסייה היא לא פחות מאשר ״ליל הבדולח״..."

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בתגובות הסבירה פז שרוב פעילי השמאל וזכויות אדם שמסתובבים בדרום תל אביב, מגינים על המסתננים ומסייעים להם, מגיעים ממקומות כמו רמת אביב ג' (ומעוזי שמאל דומים כמו הרצליה פיתוח, שוהם וכדומה) "תושבי רמא״ג, כסמל, מייצגים מבחינתנו את השמאל הלבן השׂבֵע, שמשחק אותה הומניסט על חשבון תושבי השכונות". כשזה מגיע לפעילות דתית ולו המינורית ביותר בשכונות שלהם, ההומניזם הזה נגוז חיש קל, מסתבר". אפריקאים בדרום תל אביב? כן, בשם זכויות האדם. דתיים ברמת אביב ג'? לא, בשם זכויות הצפון הנאור והשבע.

תגיות:סודןמסתנניםאפריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה