חדשות יהדות

600 אנשים מתבצרים בבית כנסת בגבעת זאב

כ-600 אנשים מתבצרים בבית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, ומסרבים להתפנות מהמבנה, לאחר שנקבעה הריסתו בצו בית משפט ושוטרים הגיעו לפנותו."חברי הכנסת צריכים לאיים על ראש הממשלה שאם הוא יהרוס את בית הכנסת, הם יעזבו את הממשלה", טוען דוד הרוש, גבאי בית הכנסת

אא

המאבק על בית הכנסת נמשך: כוחות משטרה הגיעו הלילה לפנות את מבנה בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, ונדהמו לגלות בתוכו כ-600 מתפללים שהתבצרו במקום וסירבו לפנותו.

על בית הכנסת מוטל, כאמור, צו הריסה. זאת לאחר שנטען כי הוא יושב על קרקע פרטית של אזרח פלסטיני. "לא נאפשר שערורייה כזו, שבג"ץ מורה להרוס בית כנסת בטענה שהוקם על קרקע פרטית, כשהשופטים עצמם אינם יודעים למי שייכת הקרקע", טען אחד המתפללים.

(צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90)(צילום: ליאור מזרחי / פלאש 90)

דוד הרוש, גבאי בית הכנסת,  טוען שההתצברות בבית הכנסת היא צעד קיצוני, לאחר שניסו כל דרך אפשרית אחרת על מנת למנוע את ההריסה.  "אם המדינה לא מבינה בדרכים אחרות, אז אולי בדרך הזאת היא כן תבין", אמר והוסיף כי "חברי הכנסת פועלים במקביל למנוע את הרס בית הכנסת. הם צריכים לאיים על ראש הממשלה שאם הוא יהרוס את בית הכנסת, הם יעזבו את הממשלה אבל הם לא עושים זאת". 

עוד הוסיף, כי הוא מקווה שיוכלו למצוא פתרון ראוי או דחייה להריסת המבנה, ואז "אנחנו נפזר הכול וננסה לרכוש את הקרקע מחדש".

יצויין, כי כבר קודם לכן בניסיון לסייע למתפללים, פנה הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א, המכהן גם כנשיא בתי הדין הרבניים, במכתב לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, בבקשה לעכב את הריסת בית הכנסת, לפחות עד שימצאו מקום חלופי לבנייתו מחדש.

"הגיעה לידי ההחלטה בנוגע לבית הכנסת 'איילת השחר' ביישוב גבעת זאב", כתב הראשון לציון. "אני פונה לכבוד בית המשפט בבקשה להתחשב בפסיקת ההלכה, שעל פיה כאשר מבקשים להחריב בית כנסת, חובה להתחיל בבניית בית כנסת חדש, ורק לאחר תחילת בנייתו ניתן לסתור את בית הכנסת הישן".  

תגיות:גבעת זאבבית הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה