חדשות יהדות

מסתמן: פטור הגיוס לתלמידי ישיבות יוארך בארבע שנים נוספות

אמש נערך דיון בנושא, בו הוחלט כי יחול שינוי נוסף בתיקון חוק הגיוס, מזה שהועבר בכנסת הקודמת. כפי שמסתמן, נראה שתלמידי ישיבות ייהנו מפטור מיידי למשך ארבע שנים נוספות. כעת רק מקווים כי התיקון לחוק יעבור את מבחן בג"צ

אא

ניצחון למפלגות החרדיות: אמש נערך דיון בנושא 'חוק הגיוס' בלשכת ראש הממשלה בכנסת, בהשתתפות שר הביטחון משה בוגי יעלון, שרת המשפטים איילת שקד ונציגי החרדים, בהם חבר הכנסת מאיר פרוש וחבר הכנסת משה גפני.

במהלך הדיון, נידונו תיקונים לחוק זה, שנחקק בכנסת הקודמת בהובלת חברי הכנסת של מפלגת "יש עתיד". עם כניסתם לממשלה זו, התנו חברי הכנסת החרדים את אישורם לתקציב בכך שהחוק ישונה עוד לפניו, וכך, מחשש לאישור דחיית התקציב – כונסו פגישות חדשות בנושא.

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

על פי התיקון שהוחלט, "תקופת ההסתגלות" לחוק הגיוס תוארך עד שנת 2020, משמע שבני הישיבות ייהנו מפטור מיידי למשך ארבע שנים נוספות.

כמו כן, במידה ולא יעמדו החרדים ביעדי הגיוס – לא יחולו עליהם סנקציות אוטומטיות, כפי שביקש החוק הקודם להשיג. בהמשך, שר הביטחון שיכהן בשנת 2020, יוכל להחליט אם להפעיל את החוק גם על חרדים.

אמנם מדובר בהישג גדול למפלגות החרדיות, אולם המתווה הנוכחי צפוי לעבור קודם את אישורו של בג"צ, וככל הנראה, צפוי לשינויים נוספים.

תגיות:גיוסצבאחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה