חדשות בארץ

בניגוד לחוק: בבית המשפט העליון עובדים בשבת

במכתב ששוגר לאחרונה לשרת המשפטים איילת שקד, נחשף כי שופטים בבית המשפט העליון שולחים במהלך השבת פסקים והחלטות שיפוטיות למשרדיהם של עורכי דין. השרה שקד: "מחפשים פתרון מול הנהלת בתי המשפט"

אא

עובדים ללא הפסקה: לאחרונה קיבלה שרת המשפטים, איילת שקד, מכתב הקובל על התנהלותו של בית המשפט העליון, המאפשר עבודה במהלך השבת.

במכתב, אותו שלח עורך הדין שמואל סעדיה, קובל הלה על כך שמקבל למשרדו תדיר בימי שישי לאחר כניסת השבת וכן בשבתות עצמן פסקי דין ופרסומי החלטות שיפוטיות מטעם בית המשפט העליון. במכתבו מציין הלה כי "כיהן שלוש קדנציות כחבר ועד מחוז תל אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין ומכהן כשופט, במינוי על פי חוק, כיו"ר ועדות ערר במס הכנסה ומע"מ, ובכל הענווה לא היה עולה על דעתו כי ישלחו מסמכים בשבתות וחגים".

עוד הוסיף, כי מדובר בעבירה על החוק, שכן מדובר בפגיעה ב"חוק שעות עבודה ומנוחה". בנוסף, הוא מזכיר את תקנות סדרי הדין, המחייבות ווידוא טלפונית שאכן פקס שנשלח הגיע לתעודתו בתוך 24 שעות מרגע המשלוח, כשהמשמעות של משלוח בערב שבת או במהלך השבת - היא שלא ניתן לבצע הנחיה זו.

עוד מוסיף עורך הדין כי מדובר ב"החלטות שיפוטיות אשר, בכל הכבוד, אין בהן כל דחיפות וניתן להעבירם, כדבר שבשגרה, בתחילת שבוע העבודה ובמהלכו". בדבריו הוא אף מדגיש פסקים שונים של שופטים מבית המשפט העליון, המתבטאים בנוגע לחשיבותה של השבת.

משרד המשפטים (צילום: לשכת ח"כ משה גפני)משרד המשפטים (צילום: לשכת ח"כ משה גפני)

כך למשל, ציטט את הכרעת בג"צ, שקבע כי "הפגיעה ברגשות הדת... היא קשה... השמירה על רגשות הדת ועל אורח החיים הדתי היא "תכלית ראויה" - כמובנה בנוסחת האיזון - מבחינת תוכנה". ציטוט נוסף שמביא עו"ד סעדיה, הוא של השופט טל שהיה באותו דיון בדעת מיעוט אך התבטא בחריפות ובנחרצות כשקבע "השבת בעיני עם ישראל היא ערך כמעט אבסולוטי, והיא נדחית רק מפני פיקוח נפש, או חשש לפיקוח נפש. "שבת קודש" היא חובתו וזכותו הכמעט אבסולוטית של עם ישראל. ...יש לבחון בכל מקרה את כובד הזכות מול עומק הרגש. המשקל והמאזן הם חברתיים וערכיים".

בסיום דבריו, ביקש את עזרתו של שרת המשפטים בטיפול בנושא. "בהיכרותנו את רגישותך לערכי מורשת ישראל, וכמי שהיא חלק מה'בית היהודי', הרי נודה אם כבוד השרה תיתן דעתה לעניין ותורה על הפסקת משלוח החלטות לאחר כניסת שבת".

בינתיים, מדוברות בתי המשפט נמסר כי מאחר והמכתב שוגר לשרת המשפטים הרי שהיא זו שעליה להגיב לטענות. כמו כן, מלשכתה של שרת המשפטים נמסר כי "הסוגיה נמצאת כעת בבירור בין הלשכה לבין הנהלת בתי המשפט". בלשכת שקד משוכנעים שיימצא פתרון מקובל ומוסכם בין הצדדים.

תגיות:איילת שקדבית המשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה