חדשות כלכלה

בעקבות פרסום מחקר הבשר המעובד: ירידה של עשרות אחוזים במכירות

ברשתות השיווק מדווחים על ירידה חדה, של כ-20%-50% במכירות הבשר המעובד, ובכללן נקניקיות ומוצרי "על האש", כתוצאה מפרסום תוצאותיו של המחקר של ארגון הבריאות העולמי לאחרונה. במקביל נצפית עליה במכירות בשר טרי. "אם זה יימשך, זאת תהיה בעיה חמורה לספקים", טוען בכיר

אא

ספקי הבשר בארץ לחוצים: דיווח על ירידה של עשרות אחוזים במכירות הבשר המעובד ברשתות השיווק. זאת, לאור מחקר שהתפרסם בשבוע שעבר, מטעם ארגון הבריאות העולמי, הממליץ להימנע מצריכה של מוצרי בשר מעובד ככל האפשר, שכן הוא מעלה את הסיכון לחלות בסרטן.

ברשתות השיווק, מדווחים על ירידה בעיקר בצריכה של נקניקיות ומוצרי בשר המיועדים לצלייה על האש. באחת הרשתות, דווח על ירידה של כ-25% בתחום, אולם במקביל על עליה של כ-10% ברכישה של בשר טרי. בדומה לכך, גם ברשת אחרת מדווחים על ירידה של כ-20% בצריכה של נקניקים ומוצרי פסטרמה. בנוסף לכך, ברשת אחרת, מדווחים על ירידה חדה עוד יותר, של כ-50% במכירות של מוצרי בשר מעובד, וכאמור, בעיקר של נקניקים.

ספקי הבשר מודאגים מן הממצאים ומקווים שמדובר בעניין חולף. "אם זה יימשך, זאת תהיה בעיה חמורה לספקים", אמר בכיר באחת מרשתות השיווק. "כשיש כתבות שליליות על מוצרים, בדרך כלל בימים הראשונים כולם בלחץ והמכירות יורדות. כך היה כשהתפרסמו כתבות על אנטיביוטיקה וחיידקים בעופות. במקרה הנוכחי, מדובר בירידה גדולה יותר, אבל צריך לראות אם הירידה תימשך, או שמדובר במשהו נקודתי שיפחת עם הזמן".

כאמור, ארגון הבריאות העולמי פרסם ביום שני שעבר מחקר המזהיר מפני צריכה של מוצרי בשר מעובד, שלדברי החוקרים מהווה חומר מסרטן.

לדברי הארגון, המושג "בשר מעובד" כולל כל סוגי הבשר שעברו שינוי בתהליכי המלחה, אשפרה (שימור), עישון, תסיסה או תהליכים אחרים שנועדו לשפר את הטעם או המרקם ולאפשר שימור לאורך זמן. לכן, לא מדובר רק בבשר בקר או חזיר - אלא גם כבש, הודו ועוף, כשמייצרים מהם נקניקיות, נקניקים, המבורגר, שניצלים מעובדים, בשר מעושן, בשר משומר, בשר על האש (ברביקיו), ועוד.

אמנם לא מדובר במחקר ראשון בנושא, אולם לאחר שארגון הבריאות העולמי, שהינו בעל עמדה משמעותית בכל רחבי העולם, החליט לערוך פרסום נרחב ולהעלות את המודעות לנושא – רבים בכל רחבי העולם החליטו לאמצו.

גם משרד הבריאות בישראל החליט להתייחס לדו"ח, ופרסם המלצות בנוגע לצריכה של בשר מעובד, הממליצות להגביל את כמות הבשר המעובד הנצרכת על ידי האוכלוסייה, בעיקר ילדים, ללא יותר מפעם בחודש. במקביל, ממליץ המשרד להגביר את צריכתו של מזון טבעי, כגון: פירות, ירקות, קטניות, דגנים מלאים, לחם מדגן מלא ומוצרי חלב דלי שומן, ואת צריכתם של חלבונים מהצומח, כגון קטניות ודגנים מלאים, בהם נכללים עדשים, אפונה, חומוס, פול, שעועית, לוביה ועוד.

במקביל ממליץ המשרד למקד את צריכת הבשר למקורות של עוף, דגים ובקר דל שומן. 

תגיות:בשרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה