חדשות יהדות

מהי המצווה החשובה ביותר בדורנו? הרב אבוחצירא שאל, הרב שטיינמן ענה

לפני כחמש שנים שיגר הרב אבוחצירא שליט"א, מכתב לרב שטיינמן שליט"א, בו שאל את גדול הדור מהי המצווה החשובה ביותר עליה עלינו להקפיד בדור זה. הרב שטיינמן ענה, והיום, המכתב נחשף במלואו לראשונה

אא

לפני כחמש שנים, בחודש שבט שנת תש"ע, ערך הרב שטיינמן מסע חיזוק בישובי הצפון. במהלך המסע, הגיע עד לנהרייה הרחוקה, מקום מושבו של רבי דוד אבוחצירא. במהלך הביקור, השתתף הרב בכנס שנערך לתלמידי ישיבות תיכוניות בישיבת "אביר יעקב", בנשיאותו של הרב אבוחצירא.

בכנס, נשא רבי דוד דרשה לכבודו של הרב, במהלכה פירש בין היתר כי המילה "ישראל", היא ראשי תיבות של שמו של גדול הדור: "יהודה שטיינמן רבי אהרון לייב".

כמו כן, במהלך הכנס ניצל הרב אבוחצירא את ההזדמנות, ושיגר מכתב עם שאלה לרב שטיינמן, והלה השיב לו על המכתב בכתב ידו. יודעי דבר, שידעו על המכתב, ביקשו במשך השנים לגלות את תוכנו, אולם נבצר מהם.

הרב שטיינמן שליט"א (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)הרב שטיינמן שליט"א (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

היום, התפרסם לראשונה תוכנו של המכתב, ובו נכתב: "לכבוד מרן הגאון הגדול ראש הישיבה שליט"א. ה"נועם אלימלך" זלה"ה בפרשת נח כתב וז"ל: בכל דור ודור יש מצווה מיוחדת יותר משאר מצוות לתקן שורשה. למשל בדור שלנו יש שורש לתקן מצוות ציצית יותר משאר מצוות. ונח שחי בדורותיו היה מתקן בכל דור שורש המצווה המיוחד יותר לאותו הדור. עכ"ל".

וכאן שואל האדמו"ר רבי דוד אבוחצירה את מרן ראש הישיבה: "ילמדנו רבנו שליט"א, מה שורש המצווה המיוחדת לדור שלנו, שממנה יימשך לנו הארה לקיים את כל התורה כולה בעזהי"ת. ושכרו כפול מן השמיים. ויישר כח. חזק וברוך אמן".

מרן הגראי"ל שטיינמן משיב לאדמו"ר במשפט קצר ונוקב: "להתחזק מאוד באמונה וביטחון בהקב"ה ולא בבשר ודם".

תגיות:מצוותהרב שטיינמןהרב אבוחצירא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה