מידע ליולדת

הצעת חוק חדשה: יולדות יהיו זכאיות לשעת הנקה במשך שנה

כיום מעוגנת בחוק הזכות ליולדת לקבל שעת הנקה במשך ארבעה חודשים בלבד, אולם לפי הצעת החוק החדשה – הזכות תוארך למשך שנה שלמה

  • י"ד חשון התשע"ו
אא

בשורה טובה לאימהות: הצעת חוק שהוגשה לאחרונה על ידי חברת הכנסת יעל גרמן, קובעת כי יולדות שחזרו לעבודה לאחר חופשת הלידה, יהיו זכאיות לשעת הנקה חופשית במשך שנה – במקום ארבעה חודשים, כפי שנהוג כיום. הצעת החוק תעלה להצבעה כבר ביום ראשון הקרוב, בוועדת השרים לחקיקה.

ההצעה, מתבססת על המקובל כיום בקרב עובדות שירות המדינה במגזר הציבורי – שזכאיות לשעת ההנקה למשך שנה שלמה, מאז חזרתן לעבודה לאחר חופשת הלידה. בכך, מבקשת ח"כ גרמן לבטל את הפער בין מגזר זה למגזר הפרטי.

בדברי ההסבר להצעה כותבת גרמן: "בעולם המערבי עדים לתופעה המתרחשת במספר מדינות של צמצום הילודה, ולעיתים אף הפסקתה לחלוטין. במדינת ישראל רואים את נושא הילודה כנושא חשוב מבחינה חברתית ולאומית. יש לעשות הכל כדי לעודד ולהקל על נשים בתקופת הלידה ובתקופה שלאחריה. עם זאת, ובמקביל, אחת המשימות הלאומיות היא לשלב יותר ויותר נשים בשוק העבודה. השילוב בין לידה ועבודה מעמיד את הנשי ם בפני קונפליקטים ובעיות ייחודיות. הצעת חוק זו נועדה להקל על עובדות שילדו ולאפשר להן לחזור לעולם העבודה תוך מציאת איזון עם עובדת היותן אימהות לתינוקות".

מחלקת אמ"א למניעת הפלות של הידברות הצילה תינוקות יהודים רבים מאובדן, ומסייעת לנשים בהריון להתגבר על קשיים ולהציל את חיי ילדיהן. רצוי להירתם ולתרום למשימתם היקרה. לפרטים ולסיוע: 073-2221333

מחלקת אמ"א באתר הידברות - סיוע לנשים בהריון, לחצו כאן.

תגיות:חוקיולדותהנקההפלההפלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה