חדשות בארץ

השר ליצמן שוקל: לעצור תשלום קופות חולים עבור אשפוז מחבלים

במשרד הבריאות שוקלים לאחרונה להפסיק לממן טיפולים של מחבלים, שמאושפזים בבתי החולים לאחר שניסו לבצע פיגוע טרור – וממומנים מכספי הציבור

אא

חשבתם פעם מי משלם על כל פעם שמחבל נשאר בחיים ומפונה לקבלת טיפול רפואי? מי משלם על הפינוי באמבולנס, על האשפוז הממושך והטיפול מציל החיים? ניחשתם נכון – הציבור משלם. בדיוק כפי שאנחנו משלמים גם על קצבת נכות שהמדינה משלמת למחבל שנפצע במהלך פיגוע, או על קצבת שארים – שהמדינה משלמת למשפחתו של מחבל שנהרג במהלך פיגוע.

לאחרונה, שוקלים במשרד הבריאות, בראשות השר ליצמן, לעצור תשלום מסוג זה עבור אשפוז מחבלים, ולהפסיק לממן אותם.

לצורך דוגמא, רק במתקפת הטרור האחרונה, 15 מחבלים שנפצעו במהלך פעולות טרור ורצח - פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. שמונה מהם נושאים תעודת זהות כחולה, מה שאומר שהתשלום על השהות שלהם בבית החולים, נופל על כתפיהם של קופות החולים מכבי, כללית, לאומית ומאוחדת. העניין אינו דורש חקיקה מיוחדת, רק החלטה של שינוי מדיניות בתוך משרד הבריאות.

ח"כ יואל רזבוזוב, שפנה לליצמן בנושא עם המלצה לשנות את המדיניות, הציע כי כל מי שמבצע פעילות חבלנית, ללא הבדל דת, גזע או מין - יישא בהוצאות האשפוז בעצמו, בדיוק כמו בתיירות מרפא. העניין, אינו דורש חקיקה מיוחדת, אלא רק החלטה של ליצמן של שינוי מדיניות בתוך משרד הבריאות.

 

השר ליצמן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)השר ליצמן (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

"הזוי שמדינת ישראל מממנת את הטיפול בטרוריסטים שפגעו במדינה", כתב אמש ח"כ יואל רזבוזוב ברשת החברתית פייסבוק, וזכה לתמיכה אדירה. "מיליוני השקלים שהמדינה משלמת מכספי המיסים של הציבור עבור הטיפול במחבלים אמורים לשרת את אזרחי ישראל אשר תומכים ותורמים למדינה. אבל מחבלים שביצעו פעולות טרור על רקע לאומני, שוכבים בבתי חולים, בחדר נפרד כמו VIP, מרוצים מכך שהם נשארו בחיים לאחר שדקרו, פצעו ורצחו ישראלים, מקבלים את השירות הטוב של מערכת הבריאות – כל זה על חשבוננו".

עוד יצויין, כי שר הבריאות כבר גילה מעורבות בגל הטרור הנוכחי, וזאת בעת שאיפשר לעיתונות לצלם את המחבל בן ה-13, זאת בניגוד להוראות בית החולים "הדסה עין כרם", על מנת להוכיח לעולם את שקריו הנתעבים של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שטען כי הוא "הוצא להורג בידי ישראל".

תגיות:הרב יעקב ליצמןמשרד הבריאותמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה