חדשות בעולם

האם המוסלמים ישתלטו על אירופה עד 2050?

תיאורית קונספירציה פופולרית טוענת כי באירופה יהיה רוב מוסלמי בשנת 2050, וכי ההשתלטות המוסלמית על אירופה מתבצעת בשיתוף פעולה מלא של ממשלות אירופה

אא

הישראלים אינם היחידים שחרדים משכניהם המוסלמים. לא מעט אירופאים מביטים בחשש גובר והולך על מספר המהגרים הגדל והולך של מוסלמים המתיישבים בארצות אירופה אך משמרים את תרבותם שלהם ונמנעים מלהתחייב לערכים דמוקרטיים.

מפלגות הימין הקיצוני באירופה, שקידשו מלחמה על קבלת מהגרים ופליטים ממדינות מוסלמיות וקוראות לאינטגרציה כפויה של אלה שכבר הפכו לאזרחים, נסמכות על תיאוריית קונספירציה הקרויה 'יורביה'. בניגוד לרוב תיאוריות הקונספירציה בעולם, ליורביה יש מקור אחד ידוע: האינטלקטואלית היהודייה ג'יזל ליטמן, שהוציא ב-2005 ספר בשם 'יורביה: הציר האירופאי-מוסלמי', תחת שם העט 'בת יאור'. ליטמן נולדה וגדלה ממצריים, משם נאלצה משפחתה להימלט אחרי עלייתו של נאצר לשלטון. תחום המחקר שלה הוא היחס ליהודים בימי הביניים, אולם בספרה היא דנה בנושא אחר לחלוטין. לפי התיאוריה שפיתחה ליטמן, השוק האירופאי המשותף, הגוף שקדם לאיחוד האירופאי, עשה עיסקה עם מדינות ערב באמצע שנות השבעים. לפי תנאי העסקה, מדינות ערב יספקו נפט לאירופה תמורת התנגדות אירופאית לישראל וקבלת מהגרים מוסלמים לאירופה. במהדורה החדשה של הספר הוסיפה ליטמן גם טענה לפיה מדיניות הדלת הפתוחה למהגרים של אירופה נועדה לשנות את היבשת וליצור רוב מוסלמי בערים החל משנת 2020, כך שבסופו של דבר בשנת 2050 רוב תושבי יבשת אירופה יהיו מוסלמים.

תיאוריית 'יורביה' מקודמת באמצעות ספרים, מאמרים, ובעיקר אתרי אינטרנט ובלוגים. הבלוגר היסודי והידוע ביותר שעוסק בתיאוריה הוא הבלוגר הנורבגי 'פיורדמן'. כתביו של הבלוגר הזה צוטטו בהרחבה על ידי רוצח ההמונים אנדרס בריוויק, שרצח 77 בני אדם בנורבגיה ביולי 2011, בניסיון, כך טען, 'לערער את המוסדות השמאלניים התומכים באיסלמיזציה של אירופה'.

האם יש גרעין של אמת בתיאוריית 'יורביה'? על אף שאין ספק שמהגרים המוסלמים הרבים מציבים אתגרים לממשלות אירופאיות רבות, אין כל הוכחה לכך שמדינות אירופה חפצו אי פעם להרוס את מורשתם התרבותית על ידי ייבוא-מרצון של השתלטות מוסלמית. דמוגרפיים קונבנציונליים גם חולקים בתוקף על ההנחה לפיה באירופה יהיה רוב מוסלמי בשנת 2050: לדבריהם, כיום המוסלמים מהווים 6% מאוכלוסיית אירופה, והם צפויים להוות 10% בלבד בשנת 2050.

תגיות:אירופהמוסלמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה