חדשות בארץ

בקרוב: שתי ערים חדשות יוקמו בדרום

הערים יוקמו באזור חלץ – שבחבל לכיש, ובאזור בית גוברין – בסמוך לגן הלאומי ולקיבוץ, זאת בסמוך לקרית גת ושדרות.

אא

משרד הבינוי והשיכון הודיע לאחרונה על החלטתו להקים שתי ערים חדשות בדרום, כחלק מהתכנית לפיתוח אזור זה. הערים, יוקמו באזור חלץ שבחבל לכיש ובאזור בית גוברין – בסמוך לגן הלאומי ולקיבוץ הנושא את אותו השם.

שמות הערים עדיין אינן ידועות, ולעת עתה הן מציינות רק את האזורים שבהן ייבנו. בית גוברין, צפויה לשבת על שטח של כ-6,500 דונם, ותקציב בנייתה נאמד בכ-2.2 מליון שקלים. חלץ לעומתה, מתוכננת לשבת על שטח של כ8,700 דונם, ותקציב בנייתה נאמד בכ-1.53 מיליון שקלים. במכרז המתוכנן, אמורות להיבנות כ-25 אלף יחידות דיור בכל אחת משתי הערים, וכ-50 אלף יחידות בסך הכל.

ההחלטה על הקמת שתי הערים החדשות, היא סוגיה השנויה במחלוקת בעיני רבים. הסיבה לכך, היא שרבים מהתושבים מעדיפים שישקיעו בערים הקיימות המשוועות לחיזוק, כדוגמת קריית מלאכי, קריית גת, שדרות ונתיבות, ושיכלו להיעזר רבות בתקציבים האדירים הדרושים לבניית שתי ערים חדשות.

בנוסף, נראה כי ההחלטה תשפיע באופן משמעותי על המצב הסוציו-אקונומי בערים הוותיקות הסמוכות, שכן היא תמשוך אליה בעלי מצב סוציואקונומי גבוה, והתושבים שיישארו – יהיו אותם בעלי מצב סוציואקונומי נמוך, על כל ההשפעות השליליות הכרוכות בכך. כמו כן, הדבר פוגע גם בפרויקטים קיימים שמנסים לשווק בערים הוותיקות הסמוכות, כמו בבאר שבע ובאשקלון.

גם בהיבט הסביבתי ישנה התנגדות למהלך, שכן הקמה של ערים חדשות במקום עיבוי וציפוף של הקיימות – נחשבת כפגיעה בשטחים הפתוחים.  "אני מודע לחשש של חיבור בין אוצר, בינוי וסביבה. אני בהחלט יכול להרגיע את החוששים. אנחנו נגד בניית יישובים חדשים, מאחר שהם פוגעים בסביבה ובחלשים", התבטא לאחרונה השר להגנת הסביבה, ח"כ אבי גבאי בנושא.

תגיות:דרוםמשרד השיכוןדיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה