חדשות בארץ

רחמנים בני רחמנים: לוחם מג"ב נתן לפלסטינית עם תינוקת את האוכל שלו

ליאל קדוש, לוחם מג"ב, פגש בפלסטינית עם תינוקת בעיר העתיקה – והחליט לוותר על ארוחת הצהרים שלו, ולתת לה אותה. "בין המתיחות, הבלגן, המלחמה, ההרג והדם שנשפך ברחובות יום-יום, מגיע גם הרגע הזה", כתב הלוחם מתחת לתמונה, שהופצה ברשתות החברתיות, ועוררה כבר עניין רב בארץ ובעולם

אא

ליאל קדוש הוא לוחם מג"ב בן 20, שמשרת בירושלים. באחת הסמטאות בעיר העתיקה, הבחין אמש באישה פלסטינית, הישובה על הרצפה, כשהיא אוחזת בתינוקה. קדוש, לא חשב פעמיים, ויתר על ארוחת הצהריים שלו – ונתן לה אותה. לאחר מכן, הופצה התמונה ברשתות החברתיות, וקדוש אף הוסיף תחתיה, כי "בין המתיחות, הבלגן, המלחמה, ההרג והדם שנשפך ברחובות יום-יום, מגיע גם הרגע הזה". תמונתו זו, כבר מעוררת עניין רב בארץ וגם בחו"ל.

אימו של קדוש, שהגיבה על כך, ציינה בראיון לYnet כי "אני גאה בבן שלי, ככה חינכתי אותו". לאחר מכן סיפרה, על הרגע הראשון בו ראתה את התמונה וכיצד הגיבה על כך, דווקא בזמנים טרופים אלה. "ברגע שראיתי את התמונה מיד אמרתי לו 'ליאל, אני גאה בך'. הוא סיפר לי שהוא לא רצה לזרוק את האוכל לפח ובדיוק ראה אישה שיושבת על הרצפה עם תינוק על הידיים. בהתחלה היא לא רצתה לאכול את זה ופחדה, אבל עובר אורח אמר לה בערבית שזה בסדר והיא הסכימה לאכול ואפילו הודתה לו"."

קדוש מגיש את האוכל לפלסטיניתקדוש מגיש את האוכל לפלסטינית

בהמשך סיפרה על חייה כאם לבן לוחם מג"ב, ששירת בתחילה במג"ב עוטף ירושלים, ולאחר תקופה בתל אביב – הועבר שוב לירושלים, לתגבור בתקופה קשה זו. "כאימא זאת תקופה מאוד לא קלה", תיארה. "אני לא ישנה בלילות ורק חושבת מה עם הבן שלי. בימים כאלה המעשה שלו לא מובן מאליו ואני מעריצה אותו".

בהמשך סיפרה על התגובות השונות שקיבלה על מחוותו של בנה: "אמרו לי שהוא מגעיל ושהוא היה צריך לשים רעל באוכל. אני מרחמת על אנשים כאלה שלא יודעים לתת, גם במצבים מורכבים ולא מובנים מאליהם. חינכתי את ילדיי לסבלנות ונתינה. ליאל לא יכול היה לעמוד מהצד כשהוא רואה אישה נזקקת ולכן נתן לה את האוכל".

תגיות:רחמנותיהודיםערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה