חדשות בארץ

תופעה חדשה: הורים שולחים את ילדיהם עם סכינים לבית הספר

בשל ההסלמה במצב הביטחוני, יותר ויותר הורים החוששים לשלומם של ילדיהם – שולחים אותם לבתי הספר, כשהם מצוידים באולרים וסכינים. תלמיד מאשקלון: "יש פה המון עובדים ערבים, וההורים שלי אמרו לי לשים סכין בתיק". ראש העיר בתגובה אסר החזקתו של נשק קר בשטחי בתי הספר בעיר

אא

המתח והפאניקה בשיאם: לאחרונה נצפית תופעה בערים רבות ברחבי הארץ, של בני נוער המגיעים לבתי הספר – כשהם מצוידים באולרים ובסכינים לצורך הגנה עצמית, זאת לבקשת הוריהם. בעיריות השונות מנסים להילחם בתופעה ולמגר אותה – ואוסרים מכל וכל את כניסתם של בני הנוער לבתי הספר כשהם נושאים נשק קר. כמו כן, תלמידים רבים אף מגיעים כשהם מצוידים בתרסיסים שונים, כגון גז פלפל וגז מדמיע. אחד התלמידים אף סיפר, כי הוריו הם שרכשו עבורו את הסכין שהוא נושא – וזאת על מנת שתהווה עבורו אמצעי להגנה עצמית במקרה שיתעורר צורך. "אני הולך ברגל לבית הספר משכונת שמשון", הסביר התלמיד. "יש פה המון עובדים ערבים וההורים שלי אמרו לי לשים סכין בתיק. כשהמצב יירגע לא אביא את הסכין לבית הספר".

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, תיאר את המציאות, המוכרת לו מקרוב: "קיבלתי עדכון ממפקד תחנת משטרת אשקלון על התופעה, לפיה בני נוער מגיעים לבית הספר מצוידים בסכינים ובאולרים. אני מבין את החששות, ולמרות זאת מציאות שכזו אינה מקובלת עליי. הנחיתי את המנהלים והמורים למנוע הכנסה של כל חפץ העלול לשמש כנשק קר, מכל סוג שהוא, לשטח בית הספר. אני קורא גם להורים שלא לאפשר לילדיהם לצאת מהבית עם אמצעים שכאלה ברשותם. בואו נשמור יחד על קור רוח, נוריד את מפלס החרדה ונאפשר לאנשי הביטחון לעשות את עבודתם. כל מהלך אחר רק מזיק, מסוכן ומפריע".

כאמור, מלבד התלמידים, גם אזרחים רבים נושאים ברחובות הערים נשק קר לסוגיו, והאווירה מתוארת כ'אווירת נכאים', הכוללת פחד ברחובות, וגורמת לכך שאזרחים ממעטים להסתובב ברחובות – ובעלי העסקים ניזוקים מכך באופן משמעותי.

כמו כן, הוחלט על הפסקת פעילותם של פועלים ערביים במוסדות החינוך בעיר אשקלון, שנמצאים בעיצומה של בניית ממ"דים למיגון. סגן ראש העיריה, אפי מור, הממונה על הביטחון הסביר את הגורם להחלטה: "פנינו להנהלת החברה הכלכלית כדי שבתקופה הזו לא תהיה עבודה בכלל", הסביר. "ההבנה היא שלא מתעסקים עכשיו עם ממ"דים, אלא בנושאי ביטחון. אנו צריכים כמבוגרים אחראים למצוא איזון בין חיי השגרה למצב שבו אנו נמצאים. אם נדע לתגבר את האבטחה במה שאנו יכולים, כמו התגבור בגנים של עובדי עירייה, הוספת סיורים ושיחות עם גננות ומנהלי בתי ספר, זה יסייע מאוד. התחושה שלנו היא שהאזרחים מרגישים את הנוכחות שלנו בשטח. התגובות שקיבלנו מהורים על העובדים שהגיעו היו מאוד טובות. אנו ממשיכים בחיי השגרה ומנסים לא לפגוע בשירות לתושב. לשמחתנו לא היו אירועים חריגים, ונקווה שנמשיך כך".

בתוך כך, גם בגנים רבים ברחבי הארץ, הועלתה קריאה להצבת שמירה, שהופסקה בהחלטת משרד הפנים. באשקלון לדוגמא, הגיעו מאות פניות של הורים שחוששים להביא את ילדיהם לגנים בעיר – בשל חוסר השמירה האמור. שמעוני מצא לכך פתרון יצירתי: כ-200 עובדי עירייה – ישמשו בעת הקרובה כשומרים זמניים בתפקידים. "חלקם יגיעו חמושים בנשק חם המוחזק ברישיון, וחלקם באמצעי הגנה עצמית אחרים שרכשנו עבורם. הגנים יאובטחו בשעות הפתיחה והסגירה עם קליטת ויציאת הילדים מהגנים. אני משוכנע שהמהלך הזה יתרום רבות לחיזוק תחושת הביטחון האישי של ההורים והילדים, ומודה לעובדי עיריית אשקלון על הנכונות להירתם למהלך החשוב הזה".

כמו כן, גם באוניברסיטת אשקלון, הפותחת היום את שעריה לשנת הלימודים האקדמית החדשה, התעוררה בשבוע שעבר סערה, לאחר שאחת הסטודנטיות היהודיות של הקמפוס, החליטה להוביל מאבק – שיביא להפסקת קיומם של שיעורים מעורבים בין יהודים לערבים. את מאבקה החלה כשפרסמה פוסט הקורא לכל התלמידות בכיתתה להשתתף בהפגנה שהיא מתכננת לצורך כך – אולם ההיענות לכך היתה נמוכה ובקשתה אף הוסרה מהרשת.

באגודת הסטודנטים אף הצדיקו את ההיענות הנמוכה, בכך שבמשטרה ביקשו שלא להתקהל שלא לצורך ולא לעורר את הרוחות במגזר הערבי, שעשויות להגדיל את המתח הקיים בעיר ממילא בין התושבים היהודיים והערביים.

מהמכללה האקדמית אשקלון נמסר בתגובה: "המכללה מקדמת בברכה כל סטודנט הבא בשעריה, ללא הבדל דת או גזע. אנו גאים לציין שעד היום השתלבו בהצלחה במכללה עשרות סטודנטים בני המגזר הבדואי, ורבים נוספים ילמדו במכללה גם בשנת הלימודים הקרובה. האקדמית אשקלון דוגלת בסובלנות ובסבלנות, במיוחד בימים מתוחים וקשים אלה, וקוראת לסטודנטים שלה להפעיל שיקול דעת ולא לבצע פעולות שיגביהו את גובה הלהבות".

תגיות:בית הספרסכיניםגל טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה