חדשות בארץ

נוסע בקו 78: "ניצלתי מהפיגוע – בזכות שמירת עיניים"

לא יאומן: צעיר שקיבל על עצמו להקפיד על שמירת עיניים, פספס את האוטובוס כיוון שעצם את עיניו בשל מראה לא צנוע. מאוחר יותר, גילה לתדהמתו שניצל בכך מאוטובוס הדמים, שבו נרצחו על ידי מחבלים בתחילת השבוע שני נוסעים ונפצעו עוד תשעה באורח קשה. "למדתי שמשמירה על המצוות לא מפסידים אף פעם", הסביר הצעיר בהתרגשות

אא

הסיפור שמסעיר את ירושלים: רב שעוסק בקירוב ומוסר שיעורים בשכונת פסגת זאב שבירושלים, חשף באחרונה סיפור שמסעיר את כל תושבי האזור. הרב, סיפר כי באחד השיעורים האחרונים, סיפרו לו הצעירים שמגיעים בקביעות לשיעוריו, כי אחד מחבריהם, שמצוי בעיצומו של תהליך התקרבות ליהדות – החליט לאחרונה לקבל על עצמו להתחזק בשמירת עיניים.

בבוקר יום המחרת, חיכה בתחנת האוטובוס לקו 78 בשכונת מגוריו, ארמון הנציב, כשלפתע הופיע האוטובוס המיועד. אולם אז, בדיוק כשהתכוון לעלות על האוטובוס - הבחין הצעיר כי מולו עומדת בחורה לא צנועה – וזכר את מה שקיבל על עצמו רק אמש. הצעיר הסיט מיד את עיניו, ולא זו בלבד, אלא שהחליט לעצום אותן. אולם כתוצאה מכך, פספס הצעיר את האוטובוס, זאת כיוון שלא שם לב שהנהג כבר סגר את דלתותיו, בעוד עיניו עצומות – והבחין בכך רק כשהאוטובוס כבר עזב את התחנה ונסע מן המקום.

הפיגוע באוטובוס (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)הפיגוע באוטובוס (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

ברגע הראשון, חש הצעיר צער על מעשהו זה, שכן הרגיש כי לולא היה שומר את עיניו – ודאי לא היה מפספס את האוטובוס. אבל למה שגילה מאוחר יותר, שום דבר לא הכין אותו: שעה קלה מאוחר יותר, שמע הצעיר בכלי התקשורת על 'אוטובוס הדמים', ששני מחבלים השתלטו עליו, וביצוע פיגוע, במהלכו רצחו שני אנשים ופצעו תשעה באורח קשה. הצעיר מיד זיהה אותו כאותו האוטובוס שפספס.

בתגובה לכך, תדהמתו של הצעיר לא ידעה גבול, והוא הבין כמה המצווה ששמר – בעצם שמרה עליו. "רק כששמע על דבר הפיגוע בכלי התקשורת הוא הבין כי משמירה על המצוות לא מפסידים אף פעם", הסביר הרב.

מסקנתו של הצעיר, אותה גם סיפר בהתרגשות לחבריו, היתה ש"גם אם לעיתים נדמה באותו הרגע שפספסת את ההזדמנות - הרי שלטווח ארוך מעשיית מצווה רק מרוויחים. שמירת העיניים הצילה את חיי".

תגיות:שמירת העינייםנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה