חדשות יהדות

מפתיע: למה שיגר האדמו"ר פניה מיוחדת לנשיא ארצות הברית?

לאחרונה ביקש האדמו"ר מקאליב להעביר מסר מיוחד לנשיא ארה"ב, ברק אובמה. בסרטון שהועבר, נצפה האדמו"ר, כשבפיו בקשה נרגשת: "שמור על היהודים בארץ ישראל". בהמשך הוסיף ושאל: "אני תמה מדוע הנשיא היקר כועס על מדינת ישראל"

אא

מזמן שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לא קיבל פניה שכל כך מחממת את הלב: בסרטון, שביקש להעביר אליו האדמו"ר מקאליב במסר מיוחד, נראה האדמו"ר, כשהוא פונה אל הנשיא ומבקש ממנו לשמור על עם ישראל ועל ארץ ישראל. האדמו"ר שהוא גם ניצול שואה, מציין עובדה זו במהלך הסרטון, ומבקש מאובמה לדאוג שדבר כזה לא ישנה שוב.

בראשית דבריו, פותח האדמו"ר ואומר: "ברוך הוא וברוך שמו. אחים יקרים בארה"ב, מדבר אליכם הקאליבר רבי. אני הייתי באושוויץ ובגטו וורשא. לאחר המלחמה היגרתי לאמריקה ולאחר מכן הגעתי לארץ ישראל לפני למעלה מחמישים שנה. אני כבר נאמתי בפני מאות אלפים ואפילו מיליון איש", מספר הרבי, "וכעת אני מדבר אל נשיא ארה"ב היקר ברק אובמה, אני שהיתי כמה שנים בארה"ב ואני אוהד ומעריך את אמריקה, ואני תמה ותוהה מדוע הנשיא היקר כועס על מדינת ישראל?".

האדמו"ר מקאליב (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)האדמו"ר מקאליב (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

"אני אזרח אמריקאי כבר שבעים שנה", מוסיף האדמו"ר, "ואני אוהב את ארצות הברית ואני תוהה למה אדון הנשיא שלי אתה כועס על ישראל? איך זה יכול להיות שמישהו קם ואומר שהוא רוצה להשמיד ישראל איך זה יכול להיות? אני כולי שבור...

לאחר מכן דיבר גם על שבחה של ארצות הברית והנשיא, באמרו כי "אני יודע שלא יכול להיות שנשיא כזה טוב והגון לא רוצה להיכנס בתוך ההיסטוריה בתור נשיא שבשעתו השמידו את ארץ ישראל שנבנה אחרי ש-6 מיליון יהודים עלו באש... תמיד דיברנו ואמרנו כמה יפה ארצות הברית ודמוקרטיה שלהם, כמו שזה תמיד היה, העולם ידע שארצות הברית הם פה כדי לעזור לכל העולם איפה שצריכים".

לסיום, אומר האדמו"ר: "עכשיו אני בטוח שתעשה כל שביכולתך, ואני מבקש גם מכל אחיי בארצות הברית: תעשו מה שאתם יכולים, תנו את החיים שלכם לא לתת חס ושלום (לערבים) לעשות משהו לארץ ישראל".

תגיות:האדמו"רברק אובמהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה