חדשות בארץ

יוזמה: תביעה המונית נגד פייסבוק כמעודדת טרור

בימים אלו, החלה יוזמה של ארגון "שורת הדין", שבכוונתו לתבוע את חברת פייסבוק העולמית, באשמת הסתה ועידוד לאלימות נגד ישראלים. "המחבלים אינם מגיעים מעצמם, הם כותבים פוסטים ומעודדים את חבריהם לרצוח. הפייסבוק הפך לחממה אנטישמית לרצח", טוענים בארגון

אא

לאחרונה נפתח דף מחאתי ראשון מסוגו ברשת החברתית פייסבוק: מי שעומד מאחורי הדף, הינו ארגון בשם "שורת הדין", שבכוונתו לערוך תביעה המונית נגד פייסבוק העולמית. האשמה: הסתה ועידוד לאלימות נגד ישראלים. בסיסמא שמתנוססת בדף ההסברה של הארגון נכתב: "תובעים את פייסבוק – מנתקים את הטרור".

לטענת הארגון, האשמה בטרור אינה נופלת אך ורק על מבצעיה או המסיתים לה – אלא גם על אלה שלא מונעים אותה. ברשת החברתית פייסבוק מתפרסמת מדי יום כמות נכבדה של דפי הסתה – שלטענת הארגון אינה עושה דבר כדי לעצור. "המחבלים אינם מגיעים מעצמם. הם כותבים פוסטים, הם מעודדים את חבריהם לרצוח יהודים. הפייסבוק הפך לחממה אנטישמית לרצח. הצטרפו אלינו לתביעה נגד פייסבוק - שתסגור את דפי ההסתה ותעצור את הטרור", נכתב בדף של הארגון.

קבוצת "לדקור ישראלים" (צילום: מתוך פייסבוק)קבוצת "לדקור ישראלים" (צילום: מתוך פייסבוק)

בנוסף, לדברי הארגון, הנושא נבדק מבחינה משפטית, והעומדים מאחוריו קוראים לציבור לשלוח אליהם כמה שיותר דוגמאות לדפי הסתה, בהם יוכלו להשתמש במהלך התביעה. על ידי כך, הם מקווים להוציא צו מניעה נגד פייסבוק, לסגירת כל דפי ההסתה, וכן צו שיורה להם לנתר את דרכי ההסתה ולחסום אותן.

"לכל ישראלי שיושב כעת בבית יש מה לעשות נגד הטרור", מסבירה עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר ארגון 'שורת הדין', "הצטרפו אלינו כעת. הדבר דומה בחשיבותו לפעולות של הגברת האבטחה, ומטרתו למנוע את הטרור. פייסבוק הפך כיום לגן עדן לטרוריסטים. הם מפרסמים בדפי הפייסבוק שלהם את מעשיהם, צוברים תמיכה, מקבלים הוראות והכוונה לרצח יהודים, והכול בחסות חברה מסחרית שבכוחה לעצור זאת בקלות. בזמן שפייסבוק מסתפקת במילים ומספרת לנו כי בכוונתה 'להוריד עמודי הסתה', עמודי האתר הולכים ומתמלאים בהסתה חמורה מרגע לרגע, ועלינו לעשות הכול כדי לעצור זאת".

פרופיל של המחבל בהא עליאן שביצע את הפיגוע בארמון הנציב (צילום: מתוך פייסבוק)פרופיל של המחבל בהא עליאן שביצע את הפיגוע בארמון הנציב (צילום: מתוך פייסבוק)

תגיות:פייסבוקטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה