חדשות בארץ

גל הטרור: שלושה הרוגים מהבוקר בחמישה פיגועים

מחבל ביצע הבוקר פיגוע דקירה ברחוב אחוזה שברעננה. הנדקר, נאבק בו ונפצע באורח בינוני. המחבל נוטרל. כמו כן, בירושלים התרחשו שני פיגועים ודקירה נוספים: פיגוע ירי ודקירה בשכונת ארמון הנציב בתוך אוטובוס, ופיגוע דריסה ודקירה בשכונת בית ישראל. לפחות 20 פצועים ושלושה הרוגים. תל אביב: מחבל ניסה לדקור, אולם בחסדי ה' נוטרל בזמן. לא היו נפגעים

אא

הטרור נמשך, והגיע היום גם לרעננה, תל אביב וירושלים:

בתל אביב התרחש ניסיון דקירה, באזור התחנה המרכזית - אולם המחבל נוטרל בזמן ולא היו נפגעים.

מספר שעות קודם לכן, התרחש פיגוע דקירה, בעת שמחבל כבן 22, הגיע לרחוב אחוזה בעיר רעננה, שם דקר אדם שהמתין בתחנת אוטובוס. הנדקר, שחשד במחבל עוד לפני המאורע, התעמת איתו ונפצע באורח בינוני. עוברי אורח ששהו במקום והבחינו במתרחש, הגיעו לעזרת הנדקר. הם התעמתו איתו והכו אותו עד שהצליחו לנטרל אותו, והמתינו להגעתם של כוחות משטרתייםחקירה ראשונית העלתה כי המחבל, הינו בעל תעודת זהות כחולה, תושב מזרח ירושלים.

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה, סיפר לאתר Ynet, כי לאחר המאורע, הנדקר סיפר לו כי חשד במחבל עוד קודם הדקירה, ואי לכך לא היה מופתע כשהתרחשה, ויכל להיאבק בו. "הוא אמר שהוא ראה שיש בו משהו. כנראה בגלל זה הדקירות לא היו כנראה במקומות שהדוקר רצה, והפצוע נאבק איתו".

הפצוע מפונה לבית החולים (צילום: <a class=חדשות 2)" src="https://storage.hidabroot.org/OLD_MEDIA/ScreenHunter_21%20Oct.%2013%2010.16.jpg">הפצוע מפונה לבית החולים (צילום: חדשות 2)

כמו כן, התרחשו שני פיגועים בירושלים במקביל, בשני איזורים שונים בעיר:

פיגוע ירי ודקירה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, ברחוב עולי הגרדום: שני מחבלים עלו לקו 78 של אגד, עם אקדח וסכין - דקרו וירו באזרחים בתוך האוטובוס. לדאבון הלב אחד הנפגעים, אדם כבן 60 נהרג, ו-18 איש נפגעו, כשלושה מהם במצב קשה.

לפי דיווחו של סגן ניב אסי אהרוני, דובר מחוז ירושלים, כח משטרה וכח מג"ב הגיעו למקום בתוך שניות, אולם המחבלים לא אפשרו לפתוח את הדלתות של האוטובוס, והכח פרץ לתוך האוטובוס וירה בהם. כתוצאה מכך אחד המחבלים נהרג והשני נוטרל. במגן דוד אדום הכריזו על האירוע כאירוע רב נפגעים.

פיגוע ברחוב עולי הגרדום, ירושלים (צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)פיגוע ברחוב עולי הגרדום, ירושלים (צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)

במקביל, אירוע נוסף התרחש ברחוב מלכי ישראל, פיגוע משולב דקירה ודריסה: מחבל נסע לתוך תחנת אוטובוס, דרס שלושה בני אדם, ואז יצא מהרכב והחל לדקור עוברי אורח. אדם אחד נהרג ולפחות חמישה פצועים בפיגוע זה, בהם גם פצועים קשה. המחבל נפצע ונוטרל. מחקירה ראשונית, התגלה כי מדובר בערבי תושב מזרח ירושלים, עובד חברת בזק, שביצע את הפיגוע עם רכב של חברת התקשורת.

חברת בזק בתגובה, מיהרה לפרסם הודעה המגנה את המעשה: "בזק מביעה זעזוע עמוק בעקבות הפיגוע בירושלים ברחוב מלכי ישראל, ומפעילותו החבלנית של עובד החברה. אנו המומים מהמעשה הנפשע, מביעים שאט נפש מהמעשה, כואבים את כאבן העמוק של משפחות ההרוגים ומתפללים להבראתם המהירה של פצועי הפיגוע".

זירת הפיגוע במלכי ישראל, ירושלים (צילומים: עמוס בן גרשון / פלאש 90)זירת הפיגוע במלכי ישראל, ירושלים (צילומים: עמוס בן גרשון / פלאש 90)

פיגוע הדריסה במלכי ישראל, ירושלים (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)פיגוע הדריסה במלכי ישראל, ירושלים (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

בנוסף, אירע אירוע דקירות שני ברעננה: בסביבות השעה 10:40, התקבל דיווח במשטרה על פיגוע בסמוך לבית החולים לווינשטיין, שם דקר מחבל שלושה אנשים, ונמלט לרחוב אחוזה. במנוסתו, נדרס על ידי נהג משאית שזיהה אותו כמחבל, והועף אל השדות הסמוכים, שם נלכד על ידי כוחות משטרה. המחבל הינו תושב מזרח ירושלים שעבד בבית החולים לווישטיין. כאמור, גם הסייען, שסייע למחבל, נתפס לאחר מצוד מתמשך.

הפיגועים, מצטרפים למאורעות נוספים שצפויים להתקיים בהמשך היום. אחד מהם הוא שביתה כללית במגזר הערבי, כאות הזדהות עם מה שהם מכנים "המדיניות של ישראל באל אקצה". השביתה כוללת את כל בתי העסק, מוסדות הציבור ובתי הספר ביישובים הערביים. מאוחר יותר, בשעות הצהריים, צפויה להתקיים בסכנין הפגנה המונית, אליה צפויים להגיע אלפי אנשים.

במקביל, צפויה להתרחש הערב הפגנה מול בית ראש הממשלה, בסימן "ישראל מאוחדת במלחמה בטרור", ובמסגרתה יקראו המשתתפים למיגור הטרור וחיזוק ההתיישבות.

תגיות:גל טרורפיגוע דקירהרעננהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה