חדשות יהדות

כיצד ידע הרב שטיינמן שהתפילין של האברך אינן מהודרות?

לאחרונה הגיע אל הרב שטיינמן שליט"א אברך, יחד עם בנו. הרב שטיינמן הודיע לו כי התפילין שרכש לבנו באחרונה – אינן מהודרות, וזאת מבלי אפילו לראותם. האברך מיהר אל סופר הסת"ם, שבדק ונדהם לאשר את הדברים

אא

כח ראייתם של גדולי ישראל: לאחרונה, הגיע אל הרב שטיינמן שליט"א אברך, תושב העיר אלעד, יחד עם בנו. במהלך השיחה שהתקיימה בין השלושה, הפתיע הרב שטיינמן את האב, ושאל אותו האם התפילין החדשות של בנו כשרות. האב ענה בחיוב, ואף ציין שרכש אותן מסופר סת"ם מוכר בעיר, ששמו הולך לפניו בתחום. הרב התעקש ושאל שוב האם האב בטוח, והאב ענה שכן.

לאחר שיצאו מהפגישה האמורה, סיפר האברך לאשתו את הסיפור, וזו עודדה אותו לפנות לנכדו של הרב שטיינמן, המתגורר באלעד. האברך סיפר את הסיפור לנכד, וביקש את עזרתו. הלה, סיפר שיש לו תורנות בביתו של הרב פעם בשבוע, והוא אכן ישאל את הרב לכוונתו. בתגובה, ענה לו הרב שהתפילין כשרות, אולם לא מהודרות.

מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)

מששמע זאת האברך, ניגש לסופר הסת"ם, שיבצע בדיקה חוזרת של התפילין. בבדיקה, נדהם לגלות כי באמת לא הספיק לעשות 'תגין' מעל האותיות, כמנהגם של בני עדות המזרח – מה שהופך את התפילין לכשרות, אולם לא מהודרות, בדיוק כפי שהודיעו הרב שליט"א.

הסיפור, נחשף על ידי הרב מרדכי זילברברג, שהינו רבה של שכונת ה' בבני ברק, בעת שיחה שמסר. לדבריו, בחודש האחרון אף אירע מאורע נוסף הקשור לתפילין בביתו של הרב שטיינמן, וזאת כאשר אחד האברכים תושבי השכונה, הגיע להתברך מפי קודשו של הרב, לרגל בר המצווה של בנו. הרב שאל את האב האם התפילין של בנו כשרות, והלה כנה כי התפילין שרכש לבנות אינן מוכנות עדיין, ולכן השאיל בינתיים תפילין מגמ"ח מיוחד לתפילין.

בתגובה, האיץ בו הרב למהר להניח את התפילין שרכש, כיוון שלא ניתן לסמוך על כשרותם של תפילין מגמ"ח, כי יש הרבה תפילין פסולות שמסתובבות שם.

 מסיפורים אלו אפשר להיווכח, ולו במעט, בכוח ראייתם של גדולי ישראל.

תגיות:הרב שטיינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה